Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Perlesyning med hama perler?

  1. #1
    heel Gæst

    Perlesyning med hama perler?

    Hej folkens

    Jeg vil bare høre om der er nogen her på rokken der har prøvet at sy med hamaperler?

    Jeg har selv lavet en del julemænd og juletræer, og vil gerne lave en vejledning til dem og lægge herind, så andre kan få glæde af dem, men jeg kunne godt bruge nogle flere idéer og mønstre =)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    jeg er ikke perlesyer (hedder det det?) - men jeg vil da rigtig gerne se dine ting
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Randers
    Indlæg
    27
    Hejsa

    en rigtig god ide

    Jeg vil prøve at kigge i børnenes opskrifter efter syet ting af Hama perler

    Måske kan du bruge det som inspiration

    Karin

  4. #4
    vhs Gæst
    sök på ponybeads

  5. #5
    heel Gæst

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det ser godt ud, og også noget man kan bruge til grønlandske perler (i hvert fald lige af dem jeg så )
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2012
    Geografisk sted
    Svinninge
    Indlæg
    2
    inspiration 4 - hæftet fra Hama må du da meget sende til mig, mine fingre er tykke af gigt, lige nu, så jeg må prøve noget med hama mini perler, du skulle vel ikke ha mønstret på en sut, enten med perler eller broderet ?
    Birthe

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hana har lige udgivet et nyt hæfte hvor der er masser af inspiration til hvad man kan med perler - også brodere. Der er bl.a. ugler og forskelligt der er mere morderne i dag. Det andet hæfte har jeg og det er temmelig kedeligt - set med nu-dagens øjne - tror jeg

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2012
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    7
    Der findes en type grønlandsperler der hedder delica eller 2-cut. Det er glasperler der er skåret som hama perler.

    (er ved at ikke bryde mig om ordet grønlandsperler, fordi, de laves atlså i tjekkiet, japan, kina og indien, disse lande har også stærk traditioner til brug af disse perler.

    De bruges primært til peyote stich / brick stich/ mursten sting. Men giver rigtig flot effekt i f.eks. mønstre som st. petersbrog kæden, eller som led i smykker.

    Mener ikke stenboden laver delica, men fabrikken stenboden får sine perler fra Toho laver dem. Et andet kvalitetsmærke er myaki som også laver helt ensartede perler.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •