Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Häklede smykker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sverige
    Indlæg
    10

    Häklede smykker

    PICT0468.jpg
    Hej....
    Nu er det jo förste gang jeg skal pröve at sätte et billede ind på lidt af det jeg får tiden at gå med, så jeg ved ikke om det blir som det skal, er ikke så go' til det her med pc..
    Jeg er lidt intresseret i at höre om der er flere her som häkler med perler? Det er et herligt tidsfordriv og man bliver bidt af det når man först har fået det lärt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Doris : 29-11-2007 kl. 10:22 Årsag: nye billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sverige
    Indlæg
    10
    Jo, man har et mönster og så sätter man perlerne på en tråd, altså den man häkler med, det bliver som et rör, man laver en ring med luftmasker og så häkler man smygmasker, tager en perle med hver gang, man "skubber" perlerne fremad på tråden efterhånden som man häkler, det lyder indviklet, men det er det ikke, jeg er bare ikke så god til at forklaremen du kan få adressen til en svensk hjemmeside hvor det er forklaret bedre og også vist hvordan man gör. Man bruger de små perler som man syr med, 2mm eller 4 mm, jeg har også experimenteret med at blande störrelserne med et ret sjovt resultat..
    www.stinta.se der kan du se hvordan man gör.

  3. #3
    vhs Gæst
    det är fräckt!!!!!!

    har inte vågat mig på det än.Men den där hemsidan på mitt hemspråk har blivit sparad

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hold da op, for nogle smukke smykker, du laver.
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hold da op, det havde jeg ikke set. Rigtig spændende og en flot virkning. Men så let synes jeg nu heller ikke det ser ud.

    Uhha, man får jo helt lyst til at sidde og nørkle med perler

    Spelsauen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Doris, jeg må lige spørge er det 10 enkel halskæder eller er de syet sammen til et? Som det ligger der minder det mig lidt om et Massari smykke.

    Spelsauen

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sverige
    Indlæg
    10
    Det er nu lettere end det ser ud, man sätter ca 3meter perler på tråden man skal häkle med og häkler luftmasker hele tiden samtidig med at man tager en perle med hver gang.Jeg har fundet en hjemmeside på svensk som beskriver hvordan man gör, sig til så sender jeg den til dig.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Sikke nogen flotte ting du har lavet - jeg har altså helt lyst til at prøve.
    Siden er gemt så den kan tages frem engang når jeg føler mig rigtig kreativ og især modig
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sverige
    Indlæg
    10
    Citat Oprindeligt indsendt af ALJ Se meddelelser
    Meget flotte smykker. Hvor lang tråd bruger du til en halskæde? Hvor kan man finde mønstre?
    Undskyld jeg ikke har svaret på dit spörgsmål tidligere, men jeg er lige kommet hjem fra en herlig ferie i Thailand, med kufferten fyldt med perler
    Jeg ved ärlig talt ikke hvor lang tråd der skal til for at lave en halskäde, man sätter jo perlerne på garnnöglen og "skubber" perlerne frem for sig og tager 1 af gangen med, men som sagt, du kan se hvordan man gör på STINTAS hjemmeside, hun er meget bedre til at forklare hvordan man gör.
    Jeg har en del mönstre på lager hvis du vil have nogle og også et program man kan installere så man kan lave egne mönstre.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sverige
    Indlæg
    10
    Hej...
    Jeg sätter lige adressen ud her både til det der program jeg skrev om og til en ret god side med mönstre. programmet kan downloades på : http://www.brunoldsoftware.ch/dbb.html
    og en del mönstre findes på denne side : http://www.beaddust.com/haekeln/sons...sonstiges.html
    Skulle der väre nogle problemer med det skriv gerne, så må vi vel se om vi kan löse dem sammen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •