Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120

    Hjælp

    er i gang med en jule klokke, og er så kommet frem til et sted hvor der står : 1H, 1B, 3H spring 1 over og sy om tråd sy tilbage i 2H!! jeg forstår godt det med farverne og antallet af perler men sy om tråden og så tilbage i 2H hvordan gør jeg det? og der står ozz på et tidspunkt jeg skal lave knaphulsting om tråden???
    Mirakler opstår når der er håb.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    3H spring 1 over og sy om tråd sy tilbage i 2H:

    Du tager 3h på nålen, springer 1 perle over fra hvor du er nu - normalt ville man her sy i den næste perle så, men det skal du ikke! Du skal føre nålen rundt om det tråd der er lige inden den næste perle. Herefter syr du så tilbage igennem de sidste 2h af de 3h du havde på nålen (altså fra den modsatte side)

    Håber det var til at forstå?
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    okay, tror jeg forstod det, i det ene punkt står der således:

    tag 4h+1b+5h+1b på tråden, vend og sy ig 8. perle fra nålen, 1h+1b+1h spr 3 over og sy i knudeperlen, vend med 3h+1b+1h sy i 2. perle på sidst syede bue = b. altså det skal jeg kun gøre en gang ikk? jeg skal ikk gøre det hele vejen rundt vel? det er en klikke der ligger flat ikk en der er rund)
    Punkt 2 siger således 3h sy i 2. b ( er det så den fra første række?) 1h+1b+1hspr 1 over, sot st 2h (der mit problem var) skal jeg gøre det hele vejen over så? eller kun denne ene gang?
    Mirakler opstår når der er håb.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jo, det du er i gang med er at sy frem og tilbage og ikke rundt.

    De 3h sy i 2. b er ikke i den første række, det er i den anden række, - du har jo lige vendt, så du skal bare fortsætte i den retning indtil der står du skal vende igen (eller rettere indtil sot st 2h, for det er også en vending, bare en lidt anderledes én)

    Håber det var forståeligt?
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    jeg fandt ud af det heldigvis :) Men jeg havde dog fået lavet en fejl et sted, men bedre held næste gang :D

    men mange tak for den dejlige hjælp
    Mirakler opstår når der er håb.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Sådan kan det jo gå Jeg får også lavet noget mærkeligt noget ind imellem ;-)

    Og det var da så lidt
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •