Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Ting børn kan være med til at lave..

  1. #11
    Angelmom Gæst
    Du kan også lave en kalender, til at hænge op!!
    du kan veksle mellem billeder, tegninger og etc.
    lad dine børn/barn slippe fantasien løs..

  2. #12
    Angelmom Gæst
    Noget jeg ved at bedstemødre er vilde med at få når første børnene lære at strikke så er det grydelapper..
    Ved ikke helt hvorfor men jeg har tit hørt mine veninder og har selv oplevet det som barn, at det er noget som par står først på bedstemødrenes ønskeliste..
    og en kanom ide at få afsat alle sine bomulds rester til..

  3. #13
    Angelmom Gæst
    Min søn og jeg fandt nogle en god håndfuld pap tellerkerner ude hos morfar, som han bare mente at skulle smides ud...
    Så vi overtog dem og følgende ting fik så lavet på dem..
    En siloet af min søns hovede på den ene..
    også lavede vi aftryk af hans fødder og hænder på noget pap i forskellige farver og klistede på pap tellerkerene..
    Også gjorte jeg ellers lige badkaret klar til vores hund, fordi min søn mente osse at vi skulle lave nogle aftryk med vores hunds poter, der havde jeg været i byggemarkedet og købt nogle børne venlig akryl farver..
    ( jeg har taget billeder af dem, så når jeg har fået taget hele filmen færdig så vil jeg prøve at se om jeg kan få sat dem herind, men jeg er et kæmpe fjols til det it og computer og etc.)

  4. #14
    Angelmom Gæst
    hvis du bor i nærheden af en strand så tager børnene med derned og lade dem finde sten og musling skaller eller evt. noget tang eller andet fra stranden af..
    På stene kan du så lade dem male sjove figur på, f.eks kan de male en af stene i guld også kan de lege at de har fundet en stor klump guld, eller de kan male klovne eller monster eller andet sjovet på dem.
    musling skallerne kan de osse male i alle forskellige farver, de kan evt. bruges som smykker, eller dekorationer til fad eller lysestager/fyrfads holde...
    tangen lad den tør også har du et udmærket dekoration til en blomster krans eller til et maleri, eller andet godt..

    Bor du op af en skov eller en parke så tage børnene med der ned og lade dem finde blade og blomster og bær eller andet godt og tage det med hjem.. næsten alle hustande har en af disse der gule fagbøger af en telefon bog, fantatisk når man skal have tørrede blomster eller blade.. man skal bare ligge et blad eller en blomst ind i en af siderne også lukker bogen, et par dage efter så har man materiale til at lave et fint billede til evt. bedstemor..

  5. #15
    mutti Gæst
    Ja jeg har lige siddet og fulgt denne tråd.
    Jeg skal have et af mine børnebørn her i efterårsferien.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg læste også lige denne tråd igennem - skal nemlig også have børnebørn, en dreng på 11 og tvillinger, en af hver på 4 år, på besøg. Jeg fandt mange gode idéer på dette link: http://www.vestrehus.dk/Ideer.htm
    Vi skal i hvert fald prøve om de små ler-olielamper fungerer og så bliver vi nok nødt til at lave vores egen skumfiduser . Derudover skal vi lave noget af trylledej og der skal også bages vafler og boller.
    Vi er ret vilde med at være udenfor og lave bål og når meterologerne nu lover klart og koldt vejr, skal vi sikkert være udenfor i lang tid. Derfor har jeg indkøbt fleeeeere liter kakaomælk til at varme på bålet. Kartonens hældetud skal åbnes så dampen kan komme ud, og så stilles den ind i gløderne. Der går ikke ild i kartonen så længe den er fuld/næsten fuld af kakao. Man skal have et par tykke hansker parat når den skal ud af gløderne igen.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv, nu havde jeg lige skrevet en masse gode ting. Og så forsvandt de inden jeg nåede at poste beskeden. Et gammelt lampeskærm stativ kan man komme en trend på og så væve en fin ny lampeskærm på det.

    Nu skrev Angelmom jo om strikkeliser. Prøv at købe nogle strikkeringe til børnene og lad dem strikke noget på dem! Det er lige så let som at strikke en snor på en strikkelise. Og sådan nogle snore kan man jo lave flere af og lige lange og så kan man flette dem sammen til grydelapper.

    Hvis I har en god plads udenfor, så I kan flyve med drager, så kan I også lave drager med børnene. De rhombeformede er nemmest at lave og de flyver vist også bedst. Min søster og jeg synes altid det var sjovt, når vi lavede en drage sammen med vores far. De hjemmelavede er bedre end de små, dumme drager af plastik, som man kan købe. Dem har vi også prøvet og de kan ikke flyve. En god gammeldags drage af et par pinde, snor og papir med avispapirhale (den skal være lang) er bedst.

    Og nu glemte jeg jo, at man kan lave figurer af gamle mælkekartoner. Man limer bare noget pænt papir udenpå og så kan man pynte dem. Enten lave f.eks. nisser, huse, biler osv.. Kun fantasien sætter grænsen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

  9. #19
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Så kan jeg jo ikke andet end glæde mig...
    SÅ HUNDEULD! så har jeg fået købt genopladelige batteri jeg har lige puttet dem i min oplader, så jeg skulle da gerne have en mulighed for her en af dagene og få taget nogle billeder af hvordan jeg laver en drømme fanger..! jeg tager billeder i trin for trin okey med dig?!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg vil gerne se en trin-for-trin
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •