Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Ting børn kan være med til at lave..

  1. #1
    Angelmom Gæst

    Ting børn kan være med til at lave..

    Jeg kommer fra en familie, hvor vi altid har være kreative med vores ideer og hænder..

    Min søn elsker at vi er kreative sammen, så vi har fået lavet nogle ting sammen efterhånden..

    1. billede lotteri, der skal bruges nogle gamle reklamer, helst to af være slags, let nok at få fat i, bare tage to blade næste gang du er ude og handle..

    noget pap, og noget karton, dertil kan du bare tage bagsiden af dine A4 blokke og fordel dem i rum..

    klister det ene af de to billeder du har udvalgt, og klister det ene på kartonet og det andet på papet, som også skal klippes ud, til den ønsket størelse..

    2. lav en uro.. du kan evt. tage nogle piprenser og danne en cirkel i ønske omfang, og pind enten noget garn omkring eller noget stofrest, skal dække hele ringen..
    derefter kan du enten få dit barn/børn til at lave en masse perle figur som du så kan stryge også kan i lave en pæn uro, hvor man hænger perle figurene rundt omkring, helst gerne lidt skæve i det..

    du kan evt. klippe nogle papirklip og bruge som..
    eller man kan lege lidt med nogle smykke perler..
    kun fantasien sætte grænsen

    3. lav en drømme fanger, noglelunde samme fremgangsmåde, men der skal så huskes at der skal "spindes" et edderkopnet inde i ringen..
    husk at fordele nogle fjer, find dem evt. ude i naturen..

    4. find nogle blomster, blade og andet godt fra naturen af og lave nogle flotte billeder, der skal bare bruges noget enten kuløret papir eller hvidt papir, og noget hobbylim..
    man kan evt. indramme dem i en skifteramme eller selv lave en ramme..

    5. lav selv rammer.. der skal bruges noget enten tykt pap, eller karton..
    også er det bare fantasien der sætter grænsen igen..

    jeg har mange andre gode ideer som jeg vil opdatere med..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kom endelig med dem, vi kan bruge mange, efteråret står for døren..

    Og hvis du har mulighd for at tage billeder af det, så er det bare tip top
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg sidder også og klapper i mine små hænder Jeg kunne vældig godt tænke mig at se et billed af en drømmefanger, hvis nogen laver den...
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja det ville være dejligt med en billedserie om hvordan man laver spindet på drømmefangeren. Jeg får det nemlig ikke helt til, at ligne edderkoppespind!

    Spelsauen

  5. #5
    Angelmom Gæst
    Det skal jeg nok huske at lave, næste gang vi skal lave en, vi har nemlig lavet en og der glemte jeg igen at få taget nogle billeder, skal nok huske at skrive det bag øret næste gang..

  6. #6
    Angelmom Gæst
    jeg har mange andre gode ideer som jeg vil opdatere med

    også smykker jeg har den erfaring og mit ene smykkeskrin buner af smykker som børn har lavet til mig igennem årenes løb, dertil vil jeg nok snare anbefale at man går på udkig efter billige perler, også kan man gå på bibloktet og låne bøger om hvordan man laver smykker, og købe udstyret i panduro hobby og igen det er kun fantasien der sætte grænsen, og det skal være med perler, stof, sten eller trylledej..
    ( jeg vil lige prøve her i løbet af ugen at få sat et nyt batteri i mit kamera og en ny film også få taget nogle billeder af mine smykker og alt det andet selvførlig)

    Derud over ved jeg som barn og har set oplevet børn æææælsker at få lov til at male på sten.. Jeg har et par marinehøns jeg har fået af min søn, også et par "guldklumper" som vi også har malet sammen..
    Stenene kan man finde ude på stranden, og malingen er meget billigere at købe hos en farvehandel, det er bare hobby maling, du får dobbelt så meget får pengene som hvis du købte det hos panduro hobby..

    Billeder, igen har du en masser gamle reklamer og aviser, så få fat i noget tykt pap, og lige meget farven, også skal der ellers rives, man må ikke bruge saks, man skal rive enten strimler eller cirkler eller andet godt, også male det på med hobby lim!!

    Trylledej, hvilket barn ææææææælsker ikke at lege med trylledej???

    man kan lave gips aftryk, man kan enten lave dem af ens ejet ansigt husk dog at smørre ansigt godt ind i vaseline..
    Eller man kan da babyborn og våtte noget køkkenrulle og ligge under før at gipsen påføres..

    Også er det jo kantaje tid!! hvem har ikke siddet de små regnvejrs eftermiddags timer og lavet sjove og søde figur ud af dem???

    man kan lave påklædnings dukker, får fat i noget tykt pap, også kan du finde en udmærket model i et af de der mange tøj kataloger man får ind af døren, også tegne en model af der også klippe hende ud!!
    til tøjet kan man bare bruge noget helt ganske almindeligt hvidt printer papir, også bare slip fantasien løs, man kan evt. malet det ønsket tøj man har lavet med enten tuch eller farverblyanter..

    Sidder du inde med en masse stofrester og garnrester, så er der også masser af gode ideer der, lave evt. pynte puder, man kan finde en masse pynte puder i genbrugs butikkerne, også selv ændre stillen..
    man kan lave bamser med tøj på..( der kan lånes bøger på bibloktet omkring hvordan man laver en bamse)
    Har din datter en dukke som mangler noget tøj,så få hende til at finde noget af ynglings dukkens tøj bare lige et par sæt også tegn af, i omfangen så har i et nyt sæt tøj til dukken, bare lige huske at der skal være en sømkant på omkring 0,5-1 cm..

    også er der jo STRIKKELISE!!!! hvem kan ikke huske hende?? hun er blevet et godt hit igennem hos de små piger..

    jeg opdatere løbende med gode ideer og skal da nok huske at få sat nogle billeder på...

  7. #7
    Angelmom Gæst
    Flere ting man kan lave sammen med børn..

    har du evt. nogle gamle og kedelig glas, som godt kunne trænge til at blive frisket lidt op, så kan man male på dem, maling kan købes hos panduro hobby og hos nogle farve handler..
    Du kan evt. også "skære" ind i dem, sådan en maskine kan købes for ca. 100-150 kr. i diverse byggemarkeder..

    Når du har nogle vaser,potter og krus og glas som går i stykker, lad være med at smide dem ud, gem dem man kan nemlig bruge dem som mosaik senere..

    Også er der den helt stor favorit herhjemme.. TEKSTIL..
    Engang imellem rydder jeg op i mine gemmer, og isteden for at smide mit gamle og brugte tøj til genbrugen, så bliver der lavet mange sjove ting af det..
    Bla. har jeg efterhånden fået lave rigtig mange tasker, punge, og the varmer..
    Og en hel del udklædnings tøj af mit gamle tøj..

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sidder i der og læser...
    Er i ikke i fuld gang med jeres unger
    Hvilken guld gruppe du lader os få TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Sidder i der og læser...
    Er i ikke i fuld gang med jeres unger
    Hvilken guld gruppe du lader os få TAK
    Jamen tak skal du have, jeg har masser af ideer..
    Her er lige nogle flere..

    Man kan også lave skygge billeder af børn, dertil skal der bruges noget hvidt papir ( som skabelon) en kraftig pære uden skærm..
    også en væg og et mørkt rum..
    Sæt barnet på en stol med siden af hovedet på væggen, klister papiret i den ønsket størelse op op på væggen..
    lys så på væggen så det ikke genere barnet også bare tegne af..
    Når du har fået tegnet dit barns ansigt af, fra siden af.. så er det kun fantasien igen der sætte grænsen, hos os har vi lavet sådan at både mor og søn har fået taget deres ansigter, og min søn har jeg så lavet i det der tynde papir, 6 aftegninger af hans ansigt og lavet det som.. tager et billede og vedhæfter så i kan se det, det er nok noget letter end at jeg prøver at forklare..
    Det er på noglelunde samme fremgangs måde som når du laver mickey mouse skygger..

    Har du en trist og kedelig lampe skærm, wauw den kan blive festelig, du har jo stativet så er det bare fantasien der sætte grænsen på den..

    Er du en af de heldige som har en troldegren, så kan du og dit barn faktisk få en hel dag til at gå med at pynte den..
    Find en god gamle papkasse helst gerne en høj og aflang en ( kan som real finde dem i super markeder) find noget pænt indpakkings papir eller et par gamle aviser og lim på..
    Også er det bare at komme igang med at pynte træet, kassen skal fungere som en slags "vase"..
    man kan lave en masse med perler, også kan man lave nogle stof påske æg, jeg har skabeloner, hvis nogen vil have dem tilsendt..
    også er det bare komme igang med nål og tråd og finde stofresterne frem..
    Æggebakkerne er også guld værd, de kan bruges til bla. små biler, eller en dobbeltdækker bus til dine påskeæg til påske..
    Fremgangs måde har jeg dog fået taget billeder af, men skal lige have fundet dem frem så scanner jeg dem ind..
    har du evt. en gamle Gjøl trold.. Riv håret af den, og fyld den enten sand eller sten.. og til sidst ligge lidt vat i hovedets top også ellers så noget karse, og sæt den i vindues kammen inde på børneværelse ( dit barn/børn skal nok huske dig på at de skal vandes)
    ELler du kan stoppe lidt sten i bunden af den også ellers noget savsmuld i resten af kroppen på den, også hæle nogle græs frø ned, også igen dit barn/børn skal nok huske dig på at den skal vandes.. også har den ellers fået nyt hår..

    Vandfarver: det helt stor hit her fortiden.. vi maler en masse klatter og cirkler inde på midten af et A4 stykke papir også folder vi papiret sammen på midten og jeg køre så min hånd flade godt rundt på papiret også når vi åbener det igen så er der nogle fantatiske mønster...
    Man kan købe billigt og ok vandfarver enten i tiger butikkerne til en flad 10 pr. stk, og der er vist nok omkring 6-8 forskellige farver, også i søsterne grene til 2 kr. billiger med vist nok 10-12 farver at vælge imellem..

    Jeg har masser af ideer omkring jule pynt og påske pynt og bagering.. men der skal jeg vist lige have taget en masse billeder for de taler vidst for sig selv..
    Har du nogen af dine gamle tørklæder fra tilbage i 70´erne og de skønne 80´er så er der også masser af muligheder deri..
    Man kan evt. lave sig en yndig nederdel ( husk for) eller en skøn taske..

  10. #10
    Angelmom Gæst
    Har dit barn/børn en kælde kommode så ved jeg at de elsker at kan få lov til at slippe fantasien løs der også, MEN HUSK kun siderne uden på og skufferne uden på..

    Selv en lille kommode kan forvanldes til et udmærket komfur..
    Har set det i genbrugs guld..

    Jeg skal lige have fundet mine opskrifter på hvordan du kan lave natur komstik og shampoo og etc.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •