Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Et billede tilblivelse fra start til slut

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Et billede tilblivelse fra start til slut

    Valborg:

    Et billedet tilblivelse fra start til slut.
    De lyse pletter er farveløs Gutta, man bruger til silkemaling.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (13,4 Kb, 41 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (10,5 Kb, 76 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Løvefisk og søheste er fra en strandkjole fra en gengrugsbutik- Nogle fisk øjner jeg i stofmønstre, andre fisk tegner jeg ud på taft-skinnende stoffer - jeg markerer overgangen fra krop til finne med en håndsyning og munden med kædesting. Øjne på havfrue og fisk er med stofmaling.Den lysebrune fisk er fra en slips ligeledes de blåfarvede uden hale og den blå-og gråprikkede fisk Tårnsnegelhuset er pulp.Algerne er delsvis af chiffon-tørkælder og delsvis orangza, der smeltes lidt med et vamt gl. strygejerne, så det krøller og bugter sig lidt. Havpigen har jeg kopieret af fra en porlænshavfrue fra Google. Hun er malet med stoftrykfarve.Hun skal have grønt eller blåt hår. I farten er en stor rød søstjerne kravlet bort en stor udstoppet flot krabat. Den skal jeg nok finde, så den kommer på, på næste billede.

    Må hellere tilføje at de enkelte dele bare ligger spedtvis på stoffet, indtil jeg får det hele arrangeret. Den grå lap, der ligger i højre hjørne kan faktisk godt minde om konturen af en hval, nu jeg ser det, men den grå bette klud er bare anbragt helt tilfældigt, lige som alt andet. Jeg har kun lagt kluden på, for vise at man i genbrugs-butikker godt kan falde over noget tøj, der kan bruges til fisk.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 3.jpg (22,3 Kb, 12 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    I mellemtiden . lidt om hvert.
    *Sy dine egen billedtæpper* af Milberg Østergaard har været en god hjæp. Bogen er nu udsolgt fra forlaget- jeg har den fra en antikvarisk netboghandel. Bibliotket har den .
    Man vil opdage at jeg ikke maskin- eller håndapplikerer alle detaljer, eller større flader, det er der ingen grund til synes jeg. http://www.rokken.dk/phpBB2/images/s...on_mrgreen.gif Mange af de meget forskelligartede materialer, jeg kan se ligner livsformer i coralrvet, kan jeg af indlysende grunde ikke sy fast på stoffet med en symaskine. De fatsættes med usynlige hæftesting eller med teskstillim. Det vil man kunne se omme på mit galleri.
    Her lige en link til en spændende norsk side om billedsyning.

    http://www.mettesmakeri.no/veggpryd.htm


    må jeg vente med monteringen af billedet - men nu kan i få et indtryk af. hvordan billedet kommer til at se ud, når det er færdigt. Desuden sætter jeg et andet billede på, med bagsiden ud af, for at demonstrere monteringen. Her har jeg brugt en gammel kalender - . det er godt med et ekstra par hænder der holder billedet på højkant imens man syr/kaster.. Ud fra MIDTEN begynder jeg med med en lang nål og en ekstra lang tråd, at kaste lange sting, alt imens jeg presser i stoffet, og kontrollere at motivet ligger som det skal .Først på billedet lange led og herefter den korte.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 5.jpg (15,3 Kb, 18 visninger)
    • Filtype: jpg 6.jpg (22,5 Kb, 19 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hiver lige den her frem... hvis nogen skulle lade sig friste
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Hendes billeder har jeg været fristet af, for flere år siden.

    Jeg har syet alle kalender billederne

    Hvis I har lyst kan I se dem på min Hjemmeside

    Mvh Esther

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •