Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 42

Emner: Halstørklædemål *børne halstørklæder*

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    det synes jeg da en halsedisse gør
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Tak for link Inge K.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    De halsedisser, jeg laver sidder da også tæt til halsen. Ellers varmer de ikke, hvis de er for store.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da ferie, så er alt hvad vi laver jo total forkert jeg har ikke hørt fra krise centerne at de ikke vil have elefant huer eller halse disser.

    Tips! Sikkert børnetøj
    Undgå at iføre legende børn:

    Halstørklæder
    Tørklæder
    Elefanthuer
    Halsedisser
    Jakker, anorakker eller trøjer med med fastsyet hætte
    Tøj med snore, stropper og bindebånd (bindebånd er bånd, der er syet fast på tøjet. Snore er bånd, der går igennem en løbegang eller stropper på tøjet)
    Som alternativ anbefaler vi beklædning der kan lukkes op med velcrolukninger eller trykknapper, og som derfor går op, hvis barnet hænger fast. Denne løsning fjerner ikke risikoen helt for, at kvælningsulykker kan opstå, men risikoen mindskes betragteligt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da ferie, så er alt hvad vi laver jo total forkert jeg har ikke hørt fra krise centerne at de ikke vil have elefant huer eller halse disser.

    Tips! Sikkert børnetøj
    Undgå at iføre legende børn:

    Halstørklæder
    Tørklæder
    Elefanthuer
    Halsedisser
    Jakker, anorakker eller trøjer med med fastsyet hætte
    Tøj med snore, stropper og bindebånd (bindebånd er bånd, der er syet fast på tøjet. Snore er bånd, der går igennem en løbegang eller stropper på tøjet)
    Som alternativ anbefaler vi beklædning der kan lukkes op med velcrolukninger eller trykknapper, og som derfor går op, hvis barnet hænger fast. Denne løsning fjerner ikke risikoen helt for, at kvælningsulykker kan opstå, men risikoen mindskes betragteligt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Har godt nok heller aldrig hørt om, at elefanthuer var blevet "ulovlige" - og så mange år er det da heller ikke siden, at jeg arbejdede institution.

    Lidt træls, at der ikke følger en yderligere forklaring med. For jeg kan ikke rigtigt se, hvad der gør dem farlige. De er jo oftest lavet, så de giver sig. Og hvis det er, så kan man jo også blive kvalt i kraven på ens jakke.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ja den med trykknapperne holder ikke, for den ene af mine sønner har netop i børnehaven hængt fast i et træ, netop i hætten, og den gik ikke af, så det er takket være 2 af hans kammerater at vi stadig har ham, for pædagogerne havde travlt med at drikke kaffe indenfor, i stedet for at være ude på legepladsen. Dette blev dog ændret efter vores klage til kommunen, hvor der altid skulle være en pædagog på legepladsen, når der var børn ude.

  9. #39
    Nora Gæst
    Forstår heller ikke de regler. Velcro går heller ikke bare op, specielt ikke hvis det bliver "trukket" i på langs i stedet for "udad" (hvis I forstår).
    Uanset må reglerne jo følges, men synes synd for børnene som må fryse om halsen, for hvad kan de så ha på når halstørklæde, halsedisse, elefanthue, hætte på trøjr/jakke ikke er tilladt? Hvad med højhalsede trøjer? De er vel som en halsedisse? Hue varmer jo på hoved, men ikke på halsen!
    Kan undre mig over, at vi andre har overlevet.
    Nora
    PS Godt det ikke gik værre med din søn Missemor.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg sidder og strikker lige nu ind imellem vaskemaskine tømning og fyldning og tænker over det her, jeg har besluttet at jeg strikker videre med elefant huer og halsedisser til børnene og så tager vi dem med krisecenter løbende hvad de mener, når vi aflever til dem i år.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •