Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Skridsikre hæklede hjemmesko?

  1. #1
    Vanda Gæst

    Skridsikre hæklede hjemmesko?

    Hej allesammen

    Jeg kunne godt tænkemig at hækle nogle hjemmesko til min lille dreng, men hvordan gør jeg dem skridsikre. Jeg har på "trendsales" set nogen med latex påført under sålen, er der nogen der har et bud på, hvordan det er gjort? Eller er der nogen, der har foreslag til altanativer, som helst ikke skal være skind, det er for hårdt at stikke i, synes jeg.

    mvh Rikke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146

    skridsikre

    Køb du bare noget Latex og pensle det under
    Lillemanden`s små hæklede futter
    Det virker helt fint,selv efter vask og tørretumbler......
    Har laver det på flere sokker og futter til barnebarnet.
    mvh. Torras

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har lige købt noget Latex hos www.kartehuset.dk i Aarslev på Fyn. Har lige prøvet at smøre det på 2 par hjemmefutter. Det ene par har Dytbåt lige fået i fødselsdagsgave. Jeg har ikke selv prøvet mine futter endnu, men det ser ud til at virke godt. Dog var der panik på, da de skulle sendes og de klistrede under bunden. Ind på Rokken og kigge, og sandelig, der stod, at man skulle komme kartoffelmel på sålen, så den ikke klistrede.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Jaee. lige mine ord igen - flydende latex - det virker bare sk... godt. Brug f.eks. en gammel tandbørste til at påføre latex´med - så kan du nemlig med ro i sjælen smide den væk efter brug.
    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Jeg køber mit flydende latex ved Kartehuset. jeg hælder latexen i en gammel plastik bøtte og dypper derefter bunden af hjemmefutterne i det lader det tørre og dypper en gang til, lader dem tørre igen og drysser lidt kartoffelmel på det. Det virker faktisk godt.
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  6. #6
    Tofteberg Gæst

    Smiler latex til futter

    Jeg har også købt flydende latex ved kartehuset. Jeg dyper futterne i en folieform beklædt med en plasticpose. hvis der er meget latex på kører jeg lige futten af på kanten af formen, men kun ganske let. vend futten på hovedet og brug føntørren fil at få latexen til at tørre lidt, så den ikke drypper. Der efter stiller jeg futten på hovedet og lader den tørrt godt. Det har altid været nok med et lag latex. Futterne holder i rigtig langtid med sådan en bund, også i en børnehave. God fornøjelse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er vist ved at være indesko tid, så her er et tips.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvis nu de nye hjemmelavet inde sko glider, så er her nogen ideer.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •