Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Tyskland kalder

  1. #1
    Rysse Gæst

    Tyskland kalder

    I morgen tidlig drager jeg og min kæreste afsted til Tyskland. Nærmere bestemt en lille by, der hedder st. Goashausen, den ligger omkring 800 km syd for grænsen.

    Vi skal ned og se Rhinen i flammer. Det bliver afholdt flere steder langs Rhinen i forskellige weekender, og i denne weekend er det i St. Goashausen.

    Der er fest i byen fra Torsdag - Søndag, her kan man smage flere af de lokale vine, der er opstillet boder ved promenaden på begge sider af floden, og der er musik flere steder. Om lørdagen er der et KÆMPE KÆMPE STORT festfyrværkeri (heraf navnet) som jeg ikke har set magen til andre steder. Her kan Tivoli godt gå hjem og lægge sig.

    Der er 3 middelalder borge over/ved byen, der danner en trekant og der ud over sejler der en "kanonbåd" ud og ligger sig i midten. Fyrværkeriet starter blidt, men bliver flottere og flottere, højere og højere og til sidste buldre og brager det. Borgene og båden skiftes til at skyde af, det virker som om de prøver at overgå hinanden.

    Det er fuldstændigt umuligt at beskrive det, men de to gange jeg har set det, har jeg begge gange haft gåsehud på armene bagefter. Det er virkelig en kæmpe oplevelse.

    Og ja, det er værd at køre 1900 km for at se. Glæder mig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Wauw - det lyder da vildt godt.

    Bare det var mig...

    God ferie.
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha det lyder godt, har du mulighed for at tage et par billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    brikvæver Gæst
    Det lyder skønt, og husk nu cameraet, så vi kan få del i turen.
    Rigtig god tur, og kør forsigtigt.
    Man kan jo sidde her og blive helt misundelig, hvis det altså lå til en - men det gør det langtfra ;-)

    Mvh
    brikvæver

  5. #5
    ingeborg Gæst
    Rigtig god tur Rysse.
    Området omkring Rhinen er fantastisk smukt. Og så er tyskerne gode til at feste.
    Vi har planer om at tage til Leipzig/Dredsen i oktober. Nu har vi i mange år brugt Tyskland, som "gennemkørselsland", men vi har heldigvis fundet ud af, at Tyskland er andet end motorveje.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •