Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 28 FørsteFørste ... 567891011121319 ... SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 271

Emner: Hvilken maskine har du ?

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hej Nicoline

    Kunne godt tænke mig at høre om du har haft problemer med din Brother - men det lyder det nu ikke til i forhold til hvad du fortæller.
    Tillykke med kærligheden, det er skønt (blev selv ene for nogle år
    siden, og har fundet en ny). Når jeg så tilmed lige er blevet mormor,
    hvad kan jeg så ønske mig mere, lige bortset fra en . . . broderimaskine!
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kilde

    Om Brother har automatisk nåletråder ved jeg ikke - men det vil jeg da næsten tro. Det smarte ved den er også, at man kan spole undertråd, mens man syr. Det kan man ikke på min. Jeg synes, Husqvarna har kvajet sig ved at sende den nye (og meget dyre!) Designer SE på markedet uden at lave de samme ting på den som på den nye Brother.

    Jeg har ikke selv haft Brother-maskiner, men min forhandler siger, at han anbefaler Brother fremfor Husqvarna nu. Brother-maskinerne havde nogle "fødselsfejl", men det er på tidligere modeller, så den nye skulle være rigtig god.

    Når du lige er blevet mormor, er der da også masser af bruge en broderimaskine til
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #83
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet karina

    Hej Nicoline
    Du skriver om en ægyptisk hjemme side med mange gratis broderier på, du har vel ikke adr på den ?
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Hej igen Elsebet..
    Jeg er i Holland og har laant en computer hernede. Jeg maatte liige ind for at se, om I allesammen var der endnu hjemme i Danmark.

    Jeg havde lidt begyndervanskeligheder med min Brother.
    Jeg fik ikke spaendt mit stof fast nok op i broderirammen, saa det koerte ned i en klump med traad under stingpladen. Det har jeg nu laert at undgaa (tror jeg). Naar man syr freestanding lace paa vandoploeseligt materiale skal det vaere meget stramt. Jeg tror det er en MEGET robust maskine. Guldager siger ogsaa at jeg ikke kan oedelaegge noget, selvom jeg skulle vaere ret haard ved den. Den er staerk og gaar gerne hen over selv MEGET tykke lag stof. Noget at det bedste for mig er at den et meget let at traade og ved et tryk paa en knap ryger traaden ind i naalen. Det er en stor fordel naar man skifter farver ved broderi og man maaske ikke ser saa godt som man gjorde engang. Den eneste ulempe er maaske at den er lidt tung at flytte rundt med. Det er bedst hvis man kan have en fast plads til den. Den fylder ogsaa mere end de almindelige symaskiner.
    Men Elsebet.... Gaa ind og faaham til at demonstrere den for dig, saa kan du bedre bedoemme det.

    M.h.t. den egyptiske hjemmeside har jeg vist svaret paa det tidligere og jeg kan ikke finde det frem her paa en fremmed computer. Jeg har det jo som en af mine foretrukne sider hjemme paa min egen.

    OK... I maa have det allesammen.
    Jeg er spaendt paa at se, hvad der er sket naar jeg kommer hjem.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Jeg er hjemme igen efter 9 timers kørsel ) Der var sommer i Holland op til 30 gr., men det har der vel også været herhjemme.
    Detligt med et ordentlgt tastatur igen. De hollændere kender hverken til æ, ø eller å )

    Hjemmesiden fra egypten er

    http://www.embroidery2u.com

    http://www.freeembroideryfiles.com
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Nej, hvor blev jeg overrasket over en mail, jeg i aften fik fra Mohamed i Egypten.
    Jeg har jo registreret mig som interesseret modtager af hans månedlige mails, hvor man kan downloade en masse gratis broderimønstre. (Hvis man vil have adgang til ALLE hans mønstre må man jo betale. Det har jeg ikke valgt i første omgang)

    Da jeg havde syet mit babysengetøj som I måske har set i mit galleri sendte jeg ham et fotografi deraf og fortalte hvordan jeg havde formindsket det og gentaget det hen over dynebetrækket samt forstørret lidt af motivet til puden. Det billede havde han brugt og sendt rundt sammen med meddelelsen om hans nye mønstre for september.

    Jeg synes det var overraskende at åbne en mail fra egypten og se mit arbejde i mailen )
    http://www.freeembroideryfiles.com/freeembfiles/shop/item.asp?itemid=70
    Praler jeg for meget... Det gør jeg vist.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #87
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet karina

    Tillykke med det , det er da ikke pral.
    Det er altid dejligt når det man har lavet bliver anerkendt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hej Nikoline
    Jeg har sendt en pb til dig, og sluger alle de tips jeg kan få. Jeg er villig til at lære af andres begyndervanskeligheder - altså hvis huskeren kan grave det frem. Ellers glæder jeg mig især til en automatisk trådning af nålen, da selv et læsefelt i brillerne ikke er helt nok til en halvpensionist.

    Ellers kan jeg fortælle at jeg nu varmer kraftig op til køb af maskinen. Har de sidste par dage været ved at møblere rundt inde på værelset, så den kan stå fremme permanent, og være tilsluttet min pc. Er lige blevet færdig med ommøbleringen, og der skulle også lige være tid til en sludder med naboen.

    Håber alle har haft en god week-end.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hej Kilde
    Du siger at man ikke kan spole mens man syr på den nyeste fra Husquarna = Designer SE, hvis jeg har forstået dig rigtigt.
    Efter hvad jeg har læst og fået fortalt, er der 2 motorer i denne maskine og at man kan spole medens man syr.
    Tror du ikke du har forvekslet den med en anden maskine?
    Jeg må indrømme, at alt den snusen rundt gjorde mig helt forvirret.
    Egentlig synes jeg det største minus ved Designer SE er PRISEN.
    Som jeg ser det, er der ingen belæg for at den skal være så meget dyrere end Brother/Janome. Syntes måske det er som at betale ekstra for hvert bogstav i Husquarna. Prisen er/bliver grunden til at jeg køber sikkert en Designer I.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Hej Elsebet

    Ved du hvad ? Jeg synes du skulle tage en tur til Århus og besøge begge forretninger, der ligger ikke ret langt fra hinanden. Få demonstreret og prøv selv både Designer I og Brother Innovis 4000.
    Prøv hvordan de er at arbejde med og vurder hvor pænt det ser ud, når du broderer med dem begge to.

    Som jeg har fortalt var jeg også først indstillet på at købe Designer I fra Husquarnaefter at have læst en masse brochurer.

    En ting jeg bemærkede var, at de kurser de holder koster penge hos Husquarna i modsætning til hos Broterforhandleren i Århus, ligesom en del ekstratilbehør også skal købes ekstra hos Husquarna. Man må dog dertil bemærke at Brother er så meget dyrere at der er til at betale disse ting.
    Få dig en snak med dem og prøv selv.....
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 9 af 28 FørsteFørste ... 567891011121319 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •