Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 28 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 271

Emner: Hvilken maskine har du ?

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Forfatter Besked

    Tillykke med din nye maskine - bare vent...du bliver afhængig af den!

    Jeg har ikke samme maskine eller software som dig, så det kan jeg ikke hjælpe dig med, men under tidligere indlæg kan du læse om gode links til hvor du kan købe stabilisering, god og billig tråd osv....og lige en sidste ting: Man må IKKE udveksle broderier De er fra designernes side copyrightbeskyttede, og det kan være rigtig dyrt, hvis man gør det alligevel og det bliver opdaget. Faktisk må man heller ikke bytte freebies (dvs. gratis broderier, du kan hente forskellige steder på nettet) - selv om de kan hentes ned af alle, er de stadig copyright beskyttede.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Hej allesammen. Herligt at finde så mange "lidelsesfæller" der er bidt af en gal symaskine )
    Dette er mit første besøg herinde og jeg har med stor interesse læst alle jeres indlæg.
    Jeg fik for ca. 1 år siden ny symaskine - og var blevet begejstret for maskiner, der også kunne brodere. Min mand syntes jeg skulle have en Brother innovis 4000 D efter at vi havde set os omkring. Jeg fandt den alt for dyr, syntes jeg var for gammel til sådan en maskine. Man skal da have gavn af sådan en i MANGE år. Jeg skulle have haft den da jeg var ung og syede dansekjoler først til mig selv og siden til at sy børnetøj på, men nu.. nu er symaskinen mit legettøj.
    Jeg er SÅ glad for den. Jeg finder en masse gratis mønstre på nettet, har købt Embird og ændrer filformater, størrelser, sætter mønstre sammen, splitter dem og bruger dele deraf, ja.. Vi har en masse at snakke om.
    Sidste år lavede jeg nogle flotte juleophæng i freestanding lace. Nu er det snart den tid igen.
    Lige nu har jeg downloaded nogle flotte halsudskæringer fra Egypten. De er så store at de skal splittes og sættes sammen igen fordi de ikke kan være i een broderiramme. Det studerer jeg for øjeblikket. Har nogen af jer herinde prøvet det. Det jeg er lidt usikker på er at placere stoffet i rammen, når 2. del af broderiet skal støde til den 1. o.s.v.
    Nå... mere snak næste gang vi "ses"
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Jeg kender ikke Brother, men jeg har en clothsetter som jeg benytter når jeg skal sammensætte broderier. Har Brother ikke noget lignende???
    Du har ret i Embird er fantastisk. de har også lidt om at sætte store mønstre sammen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Jeg ved ikke, hvordan en clothsætter, som du beskriver virker og om det er sådan en, der hører til min Brother. Der hører nogle gennemsigtige ark af kraftig plastik til hver af de 4 broderirammer.
    Der er nogle huller i, der markerer midten af alle 4 sider og midten af rammen. Desuden er disse ark kvadrerede.
    På symaskinens display kan man se samme kvadrering, midte o.s.v.
    Jeg har indtil nu ikke brugt disse plastikark.
    Det sidste jeg har syet var et sæt babysengetøj, hvor jeg broderede på et gammelt lagen. Mønsterborten var alt for bred på det jeg havde fundet på nettet. Her var Embird fin til at gøre det smallere og mindre, hvorefter det blev gentaget hele vejen over dynen På puden blev et par motiver forstørret.
    Jeg hedder 757 nicolai på Jubii.s håndarbejdsdebat. Der har jeg også lagt mit allerførste eksperiment med min maskine ind. Det var en masse broderi på et crazy patchwork sengetæppe med broderi.

    M.h.t. Embird er der indtil nu i hvert fald een ting, jeg savner.
    Jeg ville gerne kunne konvertere .jpg-filer til .pes-filer, men for at kunne det må jeg nok til lommerne for at købe noget ekstratilbehør til digitizing.

    Det var iøvr. på Jubii jeg blev opmærksom på håndens arbejde og det er jeg meget glad for.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    En clothsetter er en slags ramme hvor jeg kan markere hvor de forskellige mønstre skal begynde for at være et helt sammenhængende mønster.
    Ja embird er super. Jeg skal have digitizer men venter lige til den nye version kommer - snart -. Jeg kan med det program der er til min Janome godt ændre et Jpg til en broderifil, men vil jeg lave større og mere komplicerede mønstre skal jeg have et digitizer program. Men kan altså digitizere lidt med mit nuværende Janomeprogram.
    GOd fornøjelse. Glæder mig til at se mere fra dig.
    hvor i landet bor du (det står ikke i din profil) er du her fra Sjælland??
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Glæder mig til at se mere fra dig.
    hvor i landet bor du (det står ikke i din profil) er du her fra Sjælland??

    Hej Pernille.
    Nå du vil også have digitizerprogrammet til Embird....
    Her trækker det også op dertil....

    Nej, jeg bor ikke på Sjælland.
    Jeg bor i Randers, hvor jeg flyttede til i år 2000.
    Jeg mistede min mand i 1997 efter lang tids svær sygdom.
    I 1998-99 jeg en ny mand at kende på Internettet.
    Han er hollænder og han havde mistet sin kone i 1998 efter mange års svær sygdom.
    Vi havde meget til fælles og besluttede at flytte sammen.
    Derfor solgte vi begge vore huse, hans hus i Holland og mit hus i Aalborg.
    Vi købte et andet hus et helt nyt sted (liiiiiige midt imellem Holland og Aalborg) ) Det blev Randers, hvor vi nu har været lykkelige sammen siden år 2000.
    Jeg havde en hjemmeside fra Aalborg, der stadig ligger på min PC...
    Hans har lavet en ny fælles, men jeg har endnu ikke rørt ved den.

    PS... Jeg har opdateret min profil. og må se at få gjort noget ved hjemmesiden, der ikke siger et ord om mig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Det er dejligt du har fundet lykken igen og I nyder det.
    En del af min mands familie bor i Randers. Der er dejligt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Jeg er helt ny i dette forum, og har skrevet andet steds at jeg ønsker hjælp til køb af broderimaskine. Det lader til at det kun er Husqarna Designer 1 der er i høj kurs - hvad med Pfaff + hvilken model? Pt. har jeg en gammel Bernina som kun kan ca. 10 ting.
    Desuden, selv om jeg har en meget kort edb-uddannelse har jeg det svært med andre sprog end dansk, og vil gerne vide hvilke sprog maskinerne/programmerne bruger. Af helbredsmæssige årsager, får jeg heller ikke min edb-viden opdateret da jeg er nem at køre træt, men nu skal jeg altså have noget hyggeligt at gå op i - broderimaskinen.
    Inden jeg køber maskinen vil jeg også gerne prøve programmerne. Kender i nogle gode steder at se på sådan en god ven!
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kilde

    Jeg har selv en Designer 1, men skulle jeg vælge en maskine i dag, ville jeg helt klart vælge en Brother! Den nye Brother (koster omkring 28-30.000 kr.) er suveræn, hurtig, afklipper selv tråde mellem farveskift og en masse andet. Den fås også i en lidt billigere udgave - vistnok med s/h skærm, men det kan man jo nok leve med, hvis man sparer en masse penge.

    Guldager i Århus er et besøg værd, har jeg hørt. De har samarbejde med min symaskineforhandler, og han anbefaler dem varmt. Der kan du få demonstreret de forskellige modeller.

    Pfaff-maskinerne har jeg ikke hørt så meget godt om, men det er jo nok smag og behag.

    Når du skal ud og investere så mange penge i en maskine, er det en god idé at prøve dem først. Få dem demonstreret og prøv selv at sidde ved dem og sy. Det er svært, når man ikke har erfaring med det at vælge, men jeg ville lægge vægt på en stor ramme og f.eks. trådafklip. Mange broderier i dag bliver lavet til rammer der er større end 10 x 10 cm., så det er en god ting at kunne sy i de store rammer.

    Min maskine "taler dansk", og jeg kan ikke forestille mig andet, end at det gør de andre også (Pfaff, Janome, Brother).

    Det er nok værre med programmerne...jeg kender ikke lige nogen, der er på dansk, men med de fleste er der udmærkede øvelser som vises visuelt samtidig med, at du kan følge med i manualen, så det er nok til at klare på den måde. Alternativt kan du få kurser de fleste steder, hvor du kan købe programmerne også. Inden du køber programmer med også, skal du lige overveje, hvad du skal bruge. Vil du f.eks. lære at stingsætte broderier selv, skal du have en digitizer (stingsætning) program med.

    God fornøjelse med det Jeg kan kun varmt anbefale en broderimaskine. Der er mulighed for mange timers sjov leg og udfoldelse af sine kreative sider.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hej Kilde
    Tak for dit svar - det er rart at høre hvilke funktioner en erfaren bruger ligger vægt på. Brother har jeg læst om, og synes det er fantastisk alt hvad den kan, men kender ikke til kvaliteten i Brother navnet. Er der noget jeg er generelt fasineret er, er det auto. nåletråder og antal syretninger - især det første betyder meget for mig og er det jeg mangler mest på min nuværende maskine for at jeg kan komme igang.

    Nørden Elsebet
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 8 af 28 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •