Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 10 af 28 FørsteFørste ... 6789101112131420 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 100 af 271

Emner: Hvilken maskine har du ?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Nicoline: Hvilken ærer. Det kan du godt være stolt af.
    Jeg kom ikke sy-weekend i Århus, jeg havde ellers glædet mig, jeg røg ind i en omgang influenza.

    Elsebet: Du kan kikke lidt på dette link:
    http://www.guldager-symaskiner.dk/
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Tak for diverse tips. Jeg har været både hos Kjærsgaard og Guldager i Århus. Jeg er åbenbart typen der er brændt varm på Designer I, og har lige som en der skrev tidligere omkring den nye Janome: jeg har forkølet mig i forhold til Designer SE, men det har tegnebogen ikke Men jeg har ikke bestemt mig 100% endnu, og det sker jo at man har et standpunkt til man tager et nyt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Hej Elsebet...
    Designer SE er sandelig en fin maskine og uanset hvad du vælger vil du blive lige så begejstret som jeg er.
    Mit ældste barnebarn, Frida bliver 18 år i oktober. Hun er lige flyttet til Århus på et kollegieværelse og har købt stof til nogle store puder, der skal stå i hendes seng (der er vist ikke plads til en stol eller en sofa).
    2 hvide puder 40x40 cm er færdige. Jeg var nødt til at øge den ene side på den begge 2 fordi stoffet ikke var bredt nok. Derfor lavede jeg lidt pjank, så det ser ud som om det er med vilje. Til sidst er de syet sammen i hånden med grove korssting, der er lette at pille op og sy igen, hvis de skal vaskes. De 2 store sorte "pelspuder" er 80x80 cm og vil fylde godt i landskabet i hjørnet på hendes seng. Jeg havde tilfældigvis sådan 2 store puder til at putte indeni. Her kneb det med pelsstoffet, hvorfor der på den ene er en bred blank bræmme af satinfoerstof. Herpå har jeg broderet hendes stjernetegn med gråt garn. En flot fyr, der holder en vægt. Hvis du gider ses det kan jeg lægge et billede i mit galeri, når de er færdige
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hej Nikoline
    Det vil jeg meget gerne, og hvor får i lavet noget med hænderne.
    Det lyder som om i ikke laver andet, men den holder nok ikke en meter.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #95
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Nu har jeg lagt et billede af de færdige puder ind i mit galleri
    Jeg kan ikke finde ud af at lægge billederne her

    Nu skal jeg have huset støvsuget efter alt det svinere man får med sådan noget pelsstof. Der er hår over det hele.
    Tror du ikke vi håndarbejds/symaskine-elskere får lavet andet....

    I går var jeg en tur i haven hvor jeg klippede en masse sække fyld med clematis. Der var en plante der helt havde taget overhånd, så den var ved at kvæle en vin, der står med flotte røde blade. Vinen kan ellers også blive voldsom, men kan ikke klare sig mod den type clematis.

    I lørdags var Hans og jeg en tur på Clausholm hvor der var plantemarked. Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig og købte en masse.
    Nu kommer problemerne imidlertid, da jeg bliver nødt til at fjerne noget for at få plads til det, jeg har købt. Så min havetur i går bestod også i opgravning af en kæmpe ribis og flytning af en silkepæon. Nu håber jeg den kommer i blomst. Jeg har hørt at pæoner ikke gerne blomstrer det første par år efter at de har været flyttet.

    Nå.... undskyld allesamme at jeg nu pludselig snakker have... Der er jo et andet sted på rokken til det, men når nu jeg bliver provokeret kan jeg ikke lade være med at svare
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #96
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elsebet

    Hyggeligt med lidt sludder. Nogle gange kan det også være svært at se hvor grænsen går for hvilken gruppe det hører under.
    Jeg kan dog sagtens se at puderne er superflotte, og du har fået dem lagt ind her på siden.
    I er mange her med flittige hænderne - får helt dårlig samvittighed.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #97
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bonzo

    Hejsa Nicoline
    sikke en masse flotte ting du har lavet.. og sikke nogle gode ideer med puderne også den med lommen til at opbevarer et par ugeblade i .. jeg syntes du skal være super stolet af at få dine ting på den e-mail fra egypten det er super sejt og ret blæret..
    jeg vil være super høj i hatten hvis det havde været mig.. hi hi
    ud over det er det en utrolig spændende side du har fundet der..
    jeg glæder mig til at se flere af dine ting..
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #98
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nicoline

    Hej Bonzo...
    Har du også registreret dig der med din e-mail-adresse ?
    Det kan man jo i første omgang uden at betale for det.
    Jeg får jævnlig e-mails fra Mohamed hver gang der er nye broderier.
    Som du kan se kan man mod betaling få adgang til alle hans filer...
    Det har jeg dog ikke gjort.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #99
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bonzo

    HEJ NICOLINE
    nej det glemte jeg faktisk i farten..
    jeg tror lige jeg skynder mig at registrere mig så jeg ikke glemmer det igen
    tak for påmindelsen..

    jeg venter også lidt med at betale. men jeg er da nysgerrig nok til måske at få det gjort...
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #100
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bonzo

    hej igen nicoline
    så er jeg registreret...

    jeg ved ikke om du kan hjælpe mig med dette. men jeg spørger alligevel.
    på den egyptiske side er der et fotoalbum hvor der er en lille dug og nogle servietter.. på et kaffebord.. med et turkis broderi.. det er super sødt og lige sådan et min mormor vil elske at få. mit spørgsmål er ikke til selve broderiet. men ved du hvad stoffet hedder det er syet på? jeg kan godt broderer på min maskine men har altid problemer med hvad stoffet hedder..
    håber at hører fra dig.. eller måske andre der ved hvad stof man bruger til duge...

    hilsen Bonzo
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •