Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 54

Emner: Vindruer - Vindruer

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivaaaaaaaaaaaaaaaaaa aan hvorfor skal vi vente så længe skynd dig nuuuuu
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    jytte molin Gæst
    hundeuld: du siger noget den vil nok snerpe,tror du jeg kan komme sukkerknalde i der er en halv flaske tror du 10 er nok

    Inge Gregersen: tak for rådet med at knibe enden af,det vil jeg huske til næste år

    Ingeborg: skægt at du også fik blod på tanden, nej jeg har ikke pillet sten ud

    men man skal lade vand og farin koge og så klippede jeg med en saks fignerne

    ud og kom i, lod det koge ca. 1 kvarter. til jeg syntes de så bløde ud

    blendede frugten og lod det hele koge 1 halv time, kom så lidt marmelit og

    atamon i. sammenlagt tid ca. 1 time det smager rigtig godt, skålen med druer der ligger med melis skal syltes hele dem vil jeg bruge ligesom tyttebær

    så blev der lidt mere til den søde tand, idag en vindrue kage, der har jeg taget sten ud, mums hvor den lugter godt og den kan sagtens fryses hvis man vil lave flere, altsammen er fra de link hundeuld har lagt ind velbekommen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha uha Jytte NU ikke mere, jeg går amok i køleskabet.

    Jeg ville smide en klasse hyldebær i eller nogle paradisæbler..i den der snaps
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    ingeborg Gæst
    Tak for hjælpen Jytte.
    Gryderne står og simrer. Den ene med drue og figen (som jeg skar ud i kvarte)
    den anden med hele druer, som jeg har tænkt at blende og evt si, hvis kernerne ikke kan blendes ordentligt.
    Jeg er netop færdig med gele'en.
    Men jeg har stadig massevis af druer, så måske skulle jeg nedsætte mig som vinbonde, hvis skaderne ikke når at æde dem allesammen.

    Den kage du har bagt, ser meget lækker ud savle-savle

  5. #25
    ingeborg Gæst
    MUMS hvor det smager.

    Jeg kan kun anbefale, at man sylter sine vindruer.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    I bliver da mere og mere onde...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    jytte molin Gæst
    ja ja hundeuld nu skal du ikke lide mere, jeg vil fortælle vi smagte kagen i aftes

    den ser pæn ud så er det sagt, lidt for tung efter min kagesmag,

    men alt sylterriet er mums jeg kan godt lide smagen af farin i marmeladen og

    jeg tror de sidste druer vil jeg lave saft af

  8. #28
    ingeborg Gæst
    Det er fedt at være fæl

    Jeg har sat 3 kg druer over svag varme, de koger nok snart. Når jeg har lavet marmelade af dem, holder jeg syltefri et par dage. For det er godt nok hårdt arbejde

  9. #29
    jytte molin Gæst
    jamen dog jamen dog som du kan, dejligt med noget nyt og hjemmelavet,

    jeg holder også lige en pause, meeeen så kommer jeg nok igen for vi har flere druer,

    og ja det er lidt hårdt med det sylter ri og jeg skal på jagt efter nogle glas

  10. #30
    ingeborg Gæst
    Jeg er også løbet tør for glas, men ikke for druer.

    Havde et par glas syltetøj med på arbejdet, men selv om de gjorde hvad de kunne, blev glassene ikke tømt, så nu må vi leve af syltetøj hele week enden.

    Det er godt nok hårdt

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •