Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 35

Emner: Chickabee - Makinbroderiet driller

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Tak for alle linksene - der skulle nok være til et par timers surfen rundt

    Kilde skrev:
    Det vigtigste er næsten, at du finder nogle gode steder, du kan købe billigt ind, dvs. hvor du køber din tråd, dit vlies osv. Det er alt for dyrt at købe de forkerte steder. Af tråd bruger jeg f.eks. Brildor, som jeg synes er supergod tråd med en flot glans. Jeg mener, at en rulle med 2500 meter koster 18 kr. - hvilket jo er væsentligt billigere end de små Sulky-ruller du køber i broderiforretningerne til vistnok omkring 32 kr. for 200 meter!

    Hvor køber du det henne? Jeg startede med at købe et par ruller Sulky til ja - det var vist omkring 32 kr/rulle (med 200m).
    Jeg har også købt noget Gunold. Det koster 11kr+moms for 1000m og kan fås billigere hvis man køber 5000m ruller, men i første omgang ville jeg hellere have mindre men til gengæld flere forskellige farver for pengene

    Citat:
    Du kan i øvrigt spare rigtig meget vandopløseligt (soluvlies), hvis du - når du nu alligevel sender svigerinden i Jysk - beder hende købe en meter stiklagenstof (det der har gummi på bagsiden og en tynd frotté på forsiden).

    Tak for endnu et godt fif
    Det lyder smart med sådan en ramme
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kilde

    I Lisbeths indlæg om broderitråd har jeg lagt linket til Udesen, hvor man køber Brildor-tråden. De har også kataloger over farver - men husk at bede om kataloget med metaltråde også, det er nemlig et separat katalog.

    Da jeg fik min maskine, købte jeg også Sulky til 32 kr. rullen! Nå ja, jeg vidste ikke, at man overhovedet kunne få andet, men dels synes jeg det er noget bras at sy med og dels er det alt, alt for dyrt. For det ikke skal være løgn, købte jeg en hel kuffert med 100 ruller til overpris

    Men igen - man lærer også af sine fejl
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet karina

    Jeg har brugt en tråd der hedder fufu den er også billig og god
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Hej
    Har du ændret på billedstr. så kan det være at tætheden er ændret.
    Hvis man forstørrer bliver der mere luft mellem sting og tættere hvis formindsker.
    Jeg har et program hvor jeg kan ændre på stingtætheden, når jeg ændrere på størrelse af billedet.

    Ellers må jeg sige at vandopløselig er alle tiders
    Jeg bruger plast vandopløselig og vandopløselig vlies.
    Af tråd er jeg glad for Robison Anton samt tråden Gunold fra Dan Team (den er billig kr. 11 pr. 1000m)
    Brildor må prøves. Tak for det tip.

    TINA: stiklagen er det det samme som tisselagen? det lyder lidt som det.
    Ideen er super. TAK for den.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kilde

    Fufu har jeg også - da de startede med at sælge det i Danmark, købte jeg det fulde farvesortiment til introduktionspris.....men jeg synes, Brildor er bedre. Fufu trævler lettere, og i øvrigt er prisen også sat voldsomt op, så det er langt billigere at købe Brildor nu.

    Pernille, det er PE Design, du mener ikke? Der kan du nemlig ændre på størrelsen på broderiet og lade stingantallet følge med - ret smart. Ellers bliver det nemlig let grimt og hullet, når man forstørrer eller bumlet, når man formindsker.

    Stiklagen er det samme som tisselagen
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Tina: Jeg kender ikke PE design, da jeg har en Janome 9700.
    Men tit kan ens maskine selv reducere/øge str.
    Men jeg bruger faktisk meget et program der hedder EMBIRD (gælder til alle maskiner) som kan alt muligt og hvor man også kan reducere/øge et broderi meget og så bede det om at sikre stingtætheden er den samme som på org. broderiet. eller hvis man vil have det tættere/løsere.

    Tak for tippet, der jeg tror lige jeg vil tage noget af min søns tisselagen, da han aldrig har brugt det. Det var et godt tip.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Gretchen

    Ja i er nok ved at være trætte af mig og alle mine spørgsmål!!!
    Men altså, når man brodere et fotografi, hvordan kan man så undgå at få baggrunden med? jeg ved godt man kan lave baggrunden hvid eller en anden farve, men jeg ønsker kun at have selve motivet (hovedet) broderet. Jeg køre med Husqarnas 3D professional programmer med alle programmerne i.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej!
    Mit navn er Grethe, jeg har lidt samme problem med at det ikke bliver pænt.
    Den lim du bruger kunne du måske give os navnet? Jeg bor omkring næstved, og må derfor i Pandurhobby forretningen der. Men de er ikke så villige til at hjælpe så det ville være dejligt at få navnet så.
    Hilsen Grethe

  9. #19
    OPR1 Gæst

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg er begyndt at bruge filmoplast fra danteam, det er flies med lim på den ene side den sætter jeg bag på stiklagnet fra jydsk og lægger simpelthen håndklædet oven på rammen og gnider den fast. oven på håndklædet bruger jeg den tykke plast og broderiet bliver fint.
    ps har kun prøvet at brodere navne på håndklæder og de blev meget fine også på den store ramme.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •