Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Patchwork med nål og tråd

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Hej Milla
    Stykkerne til håndsyet patchwork ries først på enten pap eller papir og syes sammen langs kanten, med kastesting.
    Hvis du gerne vil i gang med patchwork Milla, vil jeg anbefale dig enten at tage et kursus eller låne bøger på bibloteket, for nybegyndere.

    Der findes også en lille skole her for nybegyndere.
    http://www.hendesverden.dk/hv-haanda...atchworkskole/

    Du kan se lidt af de mange dejlige muligheder, med patchwork, på min hjemmeside Esthers-kludeklip. Der er link til på linksiden.

    Mvh Esther

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    hvor er det nogle flotte ting, I viser frem. jeg sidder helt og savler. min svigermor er i gang med et sengetæppe, og det bliver bare super flot.

    jeg vil også gerne i gang, men må nok indse, at hæklingen har taget første pladsen, så indtil jeg får mere tid, så må det ligge. men jeg nyder at følge med.

    har også altid mit hækletøj med, når jeg er på farten. det giver nogle undrene blikke og en del nysgerrige spørgsmål. men når jeg er hjemme hos min svigermor eller er til en sammenkomst, hvor hendes veninder også deltagere, så er det super hyggeligt, når vi sidder med hver vores kasse af håndarbejde ;-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #13
    Thestesen Gæst
    Hej
    det er flot det du har vist , jeg søger et mønster på et sengetæppe ,der syes på symaskine og det er strimler der er sat sammen.
    håber at du kan hjælpe.
    hilsen pia thestesen

  4. #14
    Elise Gæst
    Der er mange muligheder, når man syer af strimler, så det er lidt svært at vide hvilket mønster det er. Hvis du forstår engelsk, kan du søge i Google på "strips quilt" - og så billeder - så kommer nogle forskellige muligheder frem. Mønstret kan være Log Cabin, som er syet i firkanter med strimler, men det er massevis af andre muligheder.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2009
    Geografisk sted
    troldhede
    Indlæg
    62
    nej hvor er det flot
    jeg syr lidt selv og har købt mit matriale hos en privat
    men er i tvivl om hvor jeg kan købe quilte nåle henne
    bliver glad for lidt hjælp
    hilsen ellinor

  6. #16
    Elise Gæst
    Du kan f.eks. købe quiltenåle hos www.hannesnetbutik.dk - og Hanne er meget hjælpsom med mange ting hvis du ringer eller mailer til hende.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Det er nogle skønne tæpper som er vist i denne tråd
    Hilsen
    Lis

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •