Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Cykelslanger

  1. #1
    kategorina1 Gæst

    Cykelslanger

    Hej
    Jeg har engang set en taske syet af gamle cykelslanger med lapper på.
    Jeg kunne godt tænke mig at sy sådan en, men er der nogen der ved om, man kan sy med en almindelig symaskine, eller skal man sy den i hånden, ja spørgsmålet er nok lidt dumt, men jeg er nybegynder inden for det kreative. Men har mange skøre ideer.

    Mvh Kategorina1

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Umiddelbart vil jeg tro at man skal bruge en sadelmagernål - men jeg har aldrig prøvet. Kun set det - kors hvor kan man lave flotte ting af cykelslanger

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Nej nu er jeg ikke med.

    Jeg holder mig til strik og atter strik, og lader dem, som er til gummi, om at gå i gang med cykkelslanger.

    Mon de er lige så varme som uld???
    de venligste hilsener fra
    hulda

  6. #6
    SanneG Gæst
    Jeg har syet lidt i cykelslanger. Jeg bruger enten armeringsplast eller kraftigt stof som underlag og zigzagger slangerne på, det går fint på en alm. husholdningmaskine. Der er også nogle, som bruger traktorslanger.

  7. #7
    kreativiteten Gæst

    Genbrug

    Ang. traktor- og cykelslanger, så synes jeg lige i skal se nogle af de ting jeg har lavet

    Cykelslangerne kan man sagtens sy på maskine, men traktorslangerne er kraftigere og der skal der laves huller først inden der kan sys
    Sidst redigeret af OPR1 : 18-06-2009 kl. 16:31 Årsag: Hjemmesideadresse fjernet. Skal ligge under ens profil

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Dec 2008
    Geografisk sted
    Jelling
    Indlæg
    27
    der er jo en masse gode svar, så jeg vil ikke sige andet end at jeg plejer at gå ned til min cykelhandel og få nogle slanger ( de ser godt nok lidt underligt på mig ) og så vasker jeg dem ellers med opvaskemiddel eller smider dem i vaskemaskinen efter jeg har klippet ventilerne af. de skal vaskes, for ellers ødelægger talkummet din symaskine

  9. #9
    Inger1 Gæst

    Gummi og genbrug

    Du kunne jo også gå på biblioteket og låne en bog af Britt Jørgensen, som hedder Gummi og genbrug sy af Traktor-, trailer- og cykelslanger fra forlaget Klematis. Der er en rigtig god vejledning for hver model og mønstre findes bag i bogen.
    Inger

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvilken nål bruger I i symaskinen?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •