Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Topstjerne til juletræer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872

    Topstjerne til juletræer

    Jeg er ved at lave juletræer i perler. D.v.s. perlerne er sat på knappenåle, som er stukket ind i en vatkegle. Men jeg kan bare ikke finde noget at bruge til topstjerne. Jeg har prøvet metalstjerner, som har et hul i midten, men det dur ikke. Stjernen skal have en spids eller sættes fast med en nål ned øverst i vatkeglen. Juletræerne er ca. 4 cm høje uden stjerne. Nogen der har en god idé?
    Knus Rita

  2. #2
    Charitas Gæst
    du kan evt. tage en tynd 0,3 sølv eller messing tråd og sætte små broderi perler på dan en ring og form så ringen til en stjerne og brug det overskydene tråd til at stikke i toppen af træet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Charitas Gæst
    du kan også bare forme sølv eller messing tråd eller ståltråd hvad du har som en stjerne uden perler det vil være flot og kan blive lige den str. du skal bruge
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Tak skal du ha' Charitas. Begge ideer er rigtig gode. Det vil jeg afprøve i aften. Jeg tror jeg har noget tråd fra nogle engle, jeg en gang lavede.
    Knus Rita

  5. #5
    Charitas Gæst
    Rita sætter du ikke nogle billeder ind af de små juletræer du havde med til Vejle for de var bare hammer søde og det er jo ikke alle der var i Vejle

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jo, det skal jeg nok, men computerforbindelsen til kameraet driller. Har du forøvrigt en løsning på, hvordan stjernen kan sættes fast, for ALLE folk skal bare løfte juletræet i stjernen, og så falder den og perlerne af? Desuden tager vi til Bornholm mandag morgen, så jeg ved ikke lige hvor meget mere jeg når inden da.
    Knus Rita

  7. #7
    Charitas Gæst
    Det lyder godt for de var virkelig super søde ... kan du ikke lige sno enderne en gang inden du stikker den ned i træet? så burde perlerne ikke kunne falde af

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jo, men de kan bare lige løftes op af vatkeglen, og så bøjer ståltråden og kan ikke sættes ned igen.
    Knus Rita

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    Kan det ikke afhjælpes ved at smøre lim på ståltråden før den sættes på juletræet
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  10. #10
    Charitas Gæst
    så lav enderne så lange at de kan gå hele vejen igennem juletræet og enderne kan så stikkes op igen lige ved siden af udgangen så de virker som fiskekroge det burde kunne holde det hele

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •