Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Perlesyning.... skåret ud i pap

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Gartner> Man skal jo også for det meste sy frem igennem 2 perler, og det eneste sted man kan gøre det og så ende i midten/nr. 2 i en bue (uden at det er helt forkert) er når omgangen er færdig
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  2. #12
    Gartner Gæst
    Vil det sige at man altid ender en omgang på "toppen" ef en bue/2. perle i en bue?

    Jeg er blevet helt grebet af perlesyningen nu, syntes det er smadder sjovt og hyggeligt.
    Det eneste problem er bare at jeg er startet på en klokke, og jeg ligger selvfølgelig ikke inde med en styropor af en klokke
    Men den må jeg få fat i en af de næste dage.

    Sig mig engang, er det så sværere at lave hjerter og de der små klokker?

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Fint at det er flere som blir glad i dette.Jeg bruker å sette klokkene på perlearbeidet ganske raskt.Da kan jeg forme arbeidet etter f.eks klokkene,får det til å passe.Dette for at jeg bruker å sy litt stramt. Har ikke laget hjerter,det er fordi jeg har plagdes når jeg kom til hjerte buene.Og plages jeg,kutter jeg det heller ut.

  4. #14
    Gartner Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af sifa Se meddelelser
    Fint at det er flere som blir glad i dette.Jeg bruker å sette klokkene på perlearbeidet ganske raskt.Da kan jeg forme arbeidet etter f.eks klokkene,får det til å passe.Dette for at jeg bruker å sy litt stramt. Har ikke laget hjerter,det er fordi jeg har plagdes når jeg kom til hjerte buene.Og plages jeg,kutter jeg det heller ut.
    Hej sifa!

    Det er lige nøjagtig som dig jeg er! Jeg har i lang tid opgivet perlerne hurtigt, fordi jeg simpelthen ikke kunne finde ud af det

    Vil det sige at du syr perlerne på imens det sidder på klokken?

    Mange hilsener
    Janne/Gartner

  5. #15
    Tina Gæst
    Det er en rigtig god ide´ hurtigt at sætte perlearbejdet på ex. klokker, da man så er sikker på at det passer i str.

    Fortsat god fornøjelse med perlesyningen.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Citat Oprindeligt indsendt af Gartner Se meddelelser
    Vil det sige at man altid ender en omgang på "toppen" ef en bue/2. perle i en bue?

    Sig mig engang, er det så sværere at lave hjerter og de der små klokker?
    Stort set altid ja (når du har syet frem igennem det antal perler der er angivet), men der er selvfølgelig undtagelser - det kommer lidt an på hvad man syr. Men klokker, kugler, æg og lignende mener jeg altid slutter på den måde.

    Mht. hjerterne, så er de nok lidt sværere pga. hjertebuen, men der er ikke andet at gøre end at give sig i kast med det Hvis man følger opskriften rigtigt er der jo ikke noget problem - men når man har forstået at lave en klokke f.eks. så har man fået de grundlæggende metoder
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #17
    Gartner Gæst
    Nu har jeg jo fået så meget god hjælp herinde med perlerne, og der er nu dukket et mere op.

    Skal man sy med dobbelt tråd?
    Det står stort set i alle opskrifter...

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Gartner> Det kommer nok an på tråden tror jeg? Jeg gør det aldrig selv, og jeg syr med barbobs-tråd (tror jeg nok det hedder)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #19
    Gartner Gæst
    Mange tak!

    Jeg har nemlig også købt noget tråd, som virker ret tykt, så jeg syntes det virkede endnu mere tykt hvid jeg lavede det dobbelt.
    jamen så fortsætter jeg bare med det samme tråd :)

    Jeg er også godt klar over, at man helst skal bruge Stenbodens perler af hensyn til deres størrelse. Men jeg har en masse er nogle andre perler også. Kan man dermed godt komme ud for at arbejdet bliver skævt, og bliver svært at stramme ordentligt?

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Hvis bare du bruger perler der er nogenlunde ens i størrelsen, så burde der ikke være det store problem. Det er selvfølgelig altid bedst at sætte perlearbejdet på styroporformen rimeligt hurtigt, for så er det nemmest at se om du skal sy løsere eller strammere.
    Jeg plejer altid at sy for stramt...
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •