Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Perlesyning.... skåret ud i pap

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Perlesyning.... skåret ud i pap

    Gartner
    Selvom jeg har pb´et lidt med Puskram som jeg er meget taknemmelig for! Så kan jeg dælme ikke finde ud af det der perlesyning...
    Jeg har nu prøvet perledyr hvor man bruger metaltråd, og det går rigtig godt. Men jeg ville så gerne lave perlesyning også....med tråd.....

    Jeg tænkte om der var nogle der havde tid og mulighed for at lave en lille "billedserie"? Bare af de første par runder..?
    Sidst redigeret af OPR1 : 07-01-2007 kl. 20:13
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mosternita

    En billedserie af de første par runder hvordan man gør er lidt svær for det afhænger meget af hvad du vil lave men jeg kan godt forsøge.

    Start med at lave en ring af X antal perler.

    Ta' så 3 perler på nålen og spring 3 perler over og sy i den næste perle. Dette gøres omgangen rundt. Når du er omg rundt syr du igennem 2 perler, så er du klar til næste omg.


    (De forskellige tegn og forkortelser der er brugt i opskriften står altid forklaret først i opskriften).


    Skal du forøge antallet af perler (f.eks. når man syr klokker) gør du således:

    Ta' 5 perler på nålen og sy i midterperlen på næste bue (en bue består som regel af 3 perler). Dette gøres x antal gange indtil du er omg rundt.

    På næste omg tar' du 3 perler på nålen og syr i nr. 2 perle på 5-buen, derefter 3 perler på nålen og sy i perle nr. 4 på samme 5-bue. I opskriften står der hvor mange gange det skal gøres.


    Skal du formindske antallet af perler gør du således:

    Ta' 1 perle på nålen og sy i midterperlen på næste bue. I opskriften kan man altid se hvor mange gange man skal gøre det.

    På næste omg tar du 3 perler på nålen, springer den enlige perle over og syr i den miderste perle på næste bue.


    Jeg ved ikke om dette har hjulpet dig............det er utrolig svær at beskrive det er nemmere at vise det
    Sidst redigeret af OPR1 : 07-01-2007 kl. 20:14
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet gartner

    Hold da op!
    det er bare super det du har skrevet til mig!
    NU vil jeg prøve at kaste mig ud i perlesyningens verden

    Jeg ligger snart et billede ind af en guldsmed jeg har lavet i metaltråd. Jeg syntes selv den er blevet ret fin
    Sidst redigeret af OPR1 : 07-01-2007 kl. 20:14
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Gartner Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af rokken Se meddelelser

    På næste omg tar' du 3 perler på nålen og syr i nr. 2 perle på 5-buen, derefter 3 perler på nålen og sy i perle nr. 4 på samme 5-bue. I opskriften står der hvor mange gange det skal gøres.

    Hej!
    Jeg har lige fundet et gammelt emne frem
    Jeg sad nemlig igår og lavede perlesyning. Jeg syntes dælme ikke det er nemt, men NU vil jeg lære det. Jeg har dog lige et spørgsmål til ovenstående. Det er det med 5-buen? Hvad er det? Er det en bue med 5 perler i?

    Tak på forhånd

  5. #5
    Gartner Gæst
    Så har jeg lige siddet og puslet lidt med perlerne hertil morgen, og er stødt på et nyt spørgsmål.
    Hvad vil det sige: 3r i 2.,?
    Håber I kan hjælpe, jeg syntes nemlig starten på arbejdet, ser meget lovende ud :)

  6. #6
    Tina Gæst
    Go' morgen Gartner.

    Ja en 5-bue = en bue med 5 perler i.

    2r i 2. = 2 'røde' perler i 2. perle i 5-buen.

    Håber det er forståeligt.

    Fortsat god fornøjelse med perlesyningen.

  7. #7
    Gartner Gæst
    Tusind tak!

    Hold da op, jeg er allerede nået meget længere end jeg før har været :)
    Jeg syntes dog indimellem det godt kan være lidt svært at se når man har syet en omgang.. Er der et godt råd?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Gartner> Jeg tror det kommer lidt med øvelsen, men selvom man har syet med perler i lang tid, kan man da også komme til at overse stedet - jeg har i hvert fald prøvet det et par gange ;-) Men ellers plejer man tit at sy gentagelser, så hvis du ved hvor mange gentagelser der er, så skulle du jo gerne være nået til omgangens slut når du har syet de antal gentagelser. :-) (det er mest når man syr klokker, kugler og lignende)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #9
    Gartner Gæst
    Jo altså jeg syntes jo også jeg kunne se det (det er en klokke) men så syntes jeg det flød så naturligt ind i næste række, at jeg blev i tvivl om hvor det var. Men jeg prøvede at stoppe med omgangen, hvor jeg mente det var, og så starte med den nye, og det ser egentlig meget godt ud

    Tak for hjælpen!
    Sidst redigeret af rokken : 17-06-2007 kl. 19:36 Årsag: rokken har slette citatet

  10. #10
    Hjørdis Jensen Gæst
    Lærerig tråd, jeg glæder mig til at se resultatet ;-)
    Det er rart med god og hurtig hjælp, når man står og har brug for den !


    Knus Hjørdis

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •