Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Nyd havens ro med meditation

  1. #1
    dr.broadbrain Gæst

    Nyd havens ro med meditation

    Et vigtig element i haven, er fordybelsen over livet under. Jeg har altid fundet Japanske haver, og Japanske meditations- bede/haver fascinerende. Hvis nogen ikke skulle kende til meditations –bedene / haverne, kan jeg fortælle, at de ofte består af sand, der er revet i bestemte mønstre, til at lede tankerne i positive retninger, og naturligvis sten, der kan symbolisere milepæle i tankerækken, eller uovervindelig forhindringer m.m.

    Jeg har derfor leget med tanken, om selv at fremstille sådan et lille bed i miniformat - naturligvis tilpasset min personlighed, og livsanskuelse. Resultatet fremgår af de desværre noget uskarpe billeder.

    Bedet består af en lille sandkasse, med sand af forskellige kvaliteter, hvori jeg har arrangeret smukke sten i forskellige størrelser og farver, faktisk forestille min stensætning, den af mig, i et af mine andre indlæg, beskrevne Tone - cirkel. jeg var sågar så heldig, at finde en sten med en indlejret forstening, som kunne minde om et øje til midten, og på Alfa Omegas plads har jeg sat en rød granitsten, som minder om en Kristus-figur. Denne sten kan lige anes på nærbilledet af kassen, i kassens nederste højre hjørne.

    Over sandkassen har jeg anbragt en firesidet pyramide af lister, og disse holder i toppen en lille rund plade af kobber, hvorpå jeg kan anbringe en kugleformet af granit formet olielampe. Når ikke jeg benytter olielampen, har jeg gerne en oppudset kobber dome anbragt på toppen - som på billedet .

    I pyramidens top har jeg hængt en såkaldt Hønsegud ( sten med hul i ) i en snor, og denne danser i vinden, og jeg sidder så alt imens, og meditere over skabelsens underværk.

    Kassen har jeg anbragt i haven et dekorativt og fra vinduet synligt sted, og kassen blev selvfølgelig anbragt således, at jordens kompasretninger kan aflæses på kassen. Kristus ser mod en opgående sol, så billedet er taget en eftermiddag.

    Den største løn jeg har fået af konstruktionen, er at der om foråret ofte sidder en, jeg vil kalde det en lille rødkælk, på domens top, om det så er fordi dens røde pragt bliver så meget mere lysende fra kobberet røde skær, eller om det er forårssolens opvarmning at metallet, der tiltrækker den, skal jeg lade være usagt. Sikker er det dog at jeg ofte frydes ved synet af min lille kasse med og uden fugl.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Du har en masse spændende idéer.

    Det er herligt at læse og se dine indlæg/billeder.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Du har nogle spændende indlæg.

    Elsker at læse dem, og glæder mig til flere.....
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Jeg troede at sten med huller kun blev brugt som vejrsten ( er de våde regner det, er de hvide sner det osv) Men hønsegud ? Hvad er det?

  5. #5
    Ulla P Gæst

  6. #6
    ingeborg Gæst
    Ih hvor bliver jeg klog, af at være Rokker.
    Må hellere se at få fat i nogle høns. Med alle de hullesten jeg efterhånden har slæbt hjem, må de da lægge strudseæg

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Vejrudsigten

    Har I nogensinde tænkt på, hvordan de lærde folk i diverse vejrudsigter kan forudsige vejret?
    Kig nærmere på teksten på denne sten, så har I svaret.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Har I nogensinde tænkt på, hvordan de lærde folk i diverse vejrudsigter kan forudsige vejret?
    Kig nærmere på teksten på denne sten, så har I svaret.
    Har også altid undret mig over dette, men her var jo en logisk forklaring.
    Mvh. Marianne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fedt hvor har du fundet den, det vil lige være julegaven til Haven..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Den var sjov, Missemor!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •