Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Julekalender

  1. #1
    rynkevang Gæst

    Julekalender

    Hej
    Er der nogen der har en sød ide til en pakkejulekalender?

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Hvis man har pladsmangel, er det sjovt at have alle pakkerne i en kasse ... oven på et skab.
    Fra hver pakke går /hænger der så en lang snor med en seddel med dato - og nu har barnet (dét nysgerrige væsen) kun snore med tal at grabse på - og hver morgen må der trækkes i en snor ...

    Det sjove er så osse, om mor og barn skal nissedrille - over kassen der gemmer på ... ???

    Der er mange drillemuligheder med sådan en kasse - og kalenderpakkerne behøver jo ikke ligge i kassen - det er jo nok, at snorene gør - og inden de voksne går i seng, kan de så lægge dagens pakke i kassen og binde den til den rigtige snor.
    Så kan barnet heller ikke snyde sig til at se alle pakkerne ...

    Nu går min fantasi i selvsving - jeg kunne vist godt bruge 20 børnebørn ...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Denne idé er vist en blanding af syning og patchwork, men med lidt fantasi kan man nok godt gøre den til ren patchwork.

    For en del år siden holdt jeg jul hos min daværende kærestes søster, hendes mand og deres 5-årige dreng. Kærestens søster er en vældig kreativ pige, og hun havde lavet denne pakkekalender til sin søn:

    På et stort stykke lagenlærred var der syet et grantræ i grønne stofrester. Herpå var der sat 24 stykker velcro med spredt hånd, og en stjerne i toppen, også sat fast med velcro. Stjernen skjulte en ting, der gjorde det lidt lettere at komme igennem juleaftensdag.

    I en stor kurv for foden af grantræet, var der 24 stykker pynt, hver med at stykke velcro på.

    Hvert stykke pynt var lavet så der fremkom en lomme, der skjulte dagens pakke. Var pakken for stor til at kunne være dernede, lå der i stedet et kort over lejligheden, med kryds dér hvor dagens pakke kunne findes.

    Hver morgen tog knægten et stykke pynt fra kurven, tog pakken ud og satte pynten på træeet.

    Det var en flot og sød idé, som hele familien havde glæde af at se på hver dag.

    Pynten var bl.a. hjerter, stjerner, flag, kugler, klokker, lys, fugle, nisser, en kat, et julehus, juleneg... De fleste var ting, der lagde op til at digte en lille morgenhistorie ved morgenbordet.

    Det havde taget tid at lave den, men de har til gengæld også haft glæde af kalenderen i mange år.

    - Salvia

  4. #4
    Rysse Gæst
    Sidst jeg lavede en pakkekalender til min mor pakkede jeg alle gaver i æsker jeg havde samlet i løbet af året. Så kunne hun ikke den vej gætte hvad det er i.

    På æsken satte jeg en seddel, hvor jeg f.eks skrev: Billig rynkecrem. Det var en pakke klemmer. Eller: Afføringsmiddel. Det var sveskegrød. o.s.v

    Det hyggede hun sig vældig med.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Et år fik Jenny besked på at hendes gave var fugl, så skulle hun lede efter den i højderne, og næste dag var det måske fisk, og midt imellem en anden dag...
    Og så sidder forældrene jo og råber, det brænder, eller det er iskoldt på rygge osv...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •