Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Skitse tegnig og computer bearbejdning

  1. #1
    dr.broadbrain Gæst

    Skitse tegnig og computer bearbejdning

    Jeg skal ikke udgive mig for at være den store billede kunstner, men har ofte megen fornøjelse ved at lade sindet slappe af, imens jeg sidder og skitsere på en blok eller hvad som helst, alt imens jeg lytter til beroligende klassisk musik.

    Motiverne kan være fra fantasiens dybder, men kan også være sporadiske udpluk, fra det magasin eller den avis, som er nærmest, og som jeg så, alt efter for godt befindende, fletter ind i hinanden.

    Senere kan jeg finde på at lade skitsen scanne ind og viderebehandle billedet i et billedbehandlings program. Selv bruger jeg programmet ”Corel Photopaint”, men andre kan være lige så udmærket.

    Jeg går herefter på motiv søgning i de fremkomne billeder. og bruger de udvalgt motiver til alt mellem himmel og jord. Det være sig postkort, CD-omslag, bogmærker osv.

    For at bevare billedet, men også fordi det tager sig bedre ud, bestryger jeg dem med gennemsigtig plastik, og bestryger jeg både for og bagside med plastik, kan jeg bagefter stryger hele herligheden over på et stykke karton. Jeg genbruger gerne rester fra diverse indpakningsemballager.
    Metoden er enkel og fremgår af et af de små billeder. Jeg vil dog lige indskyde, at det er vigtig med avisen, da denne slår varmen tilbage.

    Jeg har haft held med at belægge disse reklame-, men ganske udmærkede, Citykort. man ofte får stukket i hånden, når man er på storbyferier. Det er en god måde at forlænge levetiden for et kort, man er blevet fortrolig med, men har også den fordel, at det gør kortet vandafvisende, og derfor klares vind,vejr og fedtfingre bedre.

    Som bagbeklædning kan man anvende en ganske almindelig bærepose af plast.
    Større emner lader sig bedst belægge, hvis man gør det af flere omgange med mindre plast stykker, fordi plastikken kryber en kende. Derfor er det en god ide at beklæde både bag og forside, da billedet eller let begynder at bue.

    Looket bliver ligesom de matterede fotos, men det er som om farverne og billedet dynamik bliver fremhævet.

    Det er anbefalelsesværdig at fortage bestrygningen med plast i godt ventilerede lokaler, eller om mulig i det fri, da plastikken frigiver dampe under bestrygningen, som jeg ikke tror, er helt sunde.

    Jeg vil lige nævne, at jeg har brugt gennemsigtige plastik poser af snart sagt enhver art, resultatet bliver bedst. hvis man bruger lidt tykkere plast, som f.eks. fryseposer. Husk at man først skal aftage bagepapiret efter at afkølingen er forløbet.
    God fornøjelse til alle.

    Dr.Broadbrain.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Woouw igen noget nyt.. det der lyder spændende , kan jo egentlig også lave vejr bestandig skilte på den måde...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •