Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Perlesyning SOS!

  1. #1
    Gartner Gæst

    Perlesyning SOS!

    Hej!

    Ja, de små runde labaner har sørme fået sat deres kroge i mig! Jeg er som besat af perlesyning nu

    Syntes dog det blev lidt ensformigt med kugler og små klokker....

    Men altså, det lykkedes mig at lave en fodbold (som Puskram blev en del af )
    Og nu har jeg fundet opskriften på babystøvle frem. Men for dælen altså allerede i første linie går det galt!
    Der står:
    Tag 18h på tråden, sy tilbage i den 6. perle fra nålen, 3h i 4.h, 3h i 4.h, 3h i sidste h, vend......

    A hva forstår det bare overhovedet ikke. Og kan slet ikke få det ført ud til perlerne

  2. #2
    karina Gæst
    når du har de 18 perler på tråden , tæller du 6 tilbage og den syr du igennem (nålen skal pege modsat af hvad den lige har gjort) så danner perlerne et lille øje for enden af din perlerække(ligner øjet på en synål)
    nu tager du 3 perler på nålen og tæller 3 perler frem i syretningen og syr i den 4.
    Jeg håber det hjælper dig vidre.

  3. #3
    Ulla P Gæst
    Tag 18h på tråden, sy tilbage i den 6. perle fra nålen, 3h i 4.h, 3h i 4.h, 3h i sidste h, vend......
    Så langt kan jeg godt følge med - uden at jeg lige kan gennemskue, hvad 'h' står for. (h = hvid????)

    Men jeg forestiller mig, at når du har 18 perler på tråden, stikker du nålen gennem nr. 6 fra nålen.
    Så (tror jeg) skal du tage 3 perler på tråden og sy gennem 4 perle - gentag endnu engang - og tag igen 3 perler på tråden og sy gennem sidste perle.

    NU kan du vende og fortsætte med næste rapport.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Ja, der er jo svaret ganske udmærket Jeg plejer at lave en knude i den ene ende, når der skal sys frem og tilbage (modsat kugler og klokker hvor der sys rundt )
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #5
    Gartner Gæst
    Tak for Jeres super svar

    Så må vi se om jeg kommer vild og blodig tilbage igen, hvis ikke jeg kan få det til at fungere

    Jeg vil straks kaste mig ud i det....

  6. #6
    Ulla P Gæst
    Kom du bare igen ...

  7. #7
    Gartner Gæst
    Jaa.. så har jeg vovet mig ud i det igen. Og det gik MEGET bedre

    Jeg forstod jo ligesom meningen med det nu

    Men jeg kan tilgengæld også mærke at jeg er ved at være træt = en temmelig dårlig tålmodighed så jeg fortsætte projektet igen imorgen.

    Tilgengæld sluttede jeg lige af med en fodbold, bare lige for at føle at der var noget jeg kunne finde ud af

  8. #8
    Ulla P Gæst

    Jeg har det omvendt - jeg ville blive stresset af min manglende forståelse for fodbold - og slappe af med perlerne.

    Nå, men nu kan du jo starte på en frisk i morgen - nu hvor du har fod på det.

  9. #9
    Gartner Gæst
    Ulla - fodbolden var jo også i perler....

  10. #10
    Ulla P Gæst

    Dét var slet ikke på min lystavle.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •