Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Mohairuld ?

  1. #1
    Hjørdis Jensen Gæst

    Mohairuld ?

    Jeg har lige fået en stor papirsæk med mohairuld, hvordan behandler jeg det ? Kan det bruges alene, eller spinder man det sammen med fåreuld ?

    Jeg kan jo bruge noget af det til pynt ved vådfiltning, og hår til dukkerne og trolde/nisser, men det ku' jo også være lækkert at lave noget garn af det !


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Heldig dig. DEt kan sagtens spindes alene men det anbefale jeg ikke. mohair mangler elasticitat . Du kan ta`en tråd mohair og tvind det med en tråd uld, eller, som du selv var inde på, karte det sammen med får uld. Jeg har selvfølig noget der kan frist, hvis du er interesseret i at vide mere. Venligst Renee

  3. #3
    Hjørdis Jensen Gæst
    Jeg kan godt forestille mig at det er lidt svært at lade det stå alene, for der er jo heller ingen fedtstof ( lanolin ) i det, men jeg er meget nysgerrig på, hvad du vil friste mig med !

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Jeg importeret nogle Wensleydale får fra England for ti år siden og har krydset dem på Jakobs for at få en nogle farvet dyr med en lang, glansfyldt uld. Nu er jeg der. For først gang i år har jeg kartede noget uld som jeg kan kalde for brun Wensleydalr. Jeg har det også i hvidt men mohair blandet sammen med brun vil bliver en flot lysere farver.
    Jeg syntes man skulle have en lille djævel smilie, gerne med halo!

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det lyder rigtig spændende Renee, at det er lykkedes efter dine forventninger, men er det muligt at man kan få et lille kig , og prisen evt. på din kartede uld., eller råuld ? På forhånd tak !


  6. #6
    Ulla P Gæst
    Hjørdis - hvor er du da bare heldig at få sådan en pose/sæk lækkerier! Sikken en masse, du kan få lavet.

  7. #7
    Hjørdis Jensen Gæst
    ja, jeg glæder mig også til at se hvad der kan komme ud af det ! Men får ikke rigtig tid før efter træffet ! Hvis jeg kan dy mig !

    Men det er også rart at ha' lidt og se frem til, og alle de kedelige efterårsaftener !

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •