Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 45

Emner: Brikvævning

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55
    Jeg er lige begyndt at brikvæve og har fået min mand til at bikse et vævebræt sammen af en hylde og en hyldeknægt - det fungerer helt perfekt, senere håber jeg på at få lavet et lidt pænere :)

    Jeg kan anbefale Candace Crocketts bog "Card Weaving" (jeg ved ikke om den er oversat). Jeg nåede ikke at komme med på Irene Lyngs kursus i november og måtte lære det selv. Jeg er stadig på prøve/øve stadiet, men regner med at gå over til andre mønstre snart.

    Lidt i tråd med det: hvor finder man vævegarn/kamgarn i Køgeområdet, er der nogen der har et foreslag? Eller er man nødt til at ty til Internettet? Og er der evt. et sted hvor det ikke koster en mindre formue?

    :)

    Mvh.
    Christel

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Hmmm er dette det rigtige forum

    Nå jeg satser.. selvom indlæggende er fra 2008
    Synes da lige jeg vil smide billeder af min opretstående vikingevæv som jeg selv har savet høvlet og boret samt nybegynder brikvævning og billedvævning på min homemade væv..Vil lige anbefale "Please weave a Message" af Linda Hendrickson ..
    Hilsen Heddimor
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Flotte ting du har lavet ...smart væv og så hjemmelavet ...

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak tak. (50). ja det giver en dejlig tilfredsstillelse når man selv laver tingene
    Hilsen Heddimor

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke nogle flotte ting, du har lavet, Heddimor! Det er en spændede billedvæv, du har fået lavet dig! Mon man kunne lave sådan én af en gammel vinduesramme eller noget lignende?
    Så langt er jeg ikke endnu. Fik ikke øvet mig sidste år. Men når jeg får tid, så skal jeg rigtig sidde og lave "kludder" med mine vævebrikker.

    Hvis I kan få fat i "Børnenes Håndarbejdsbog" skrevet af Elise Green (Politikens forlag). Min er fra 1974 og jeg ved ikke om den findes i nyere oplag. Der er brikvævning meget udførligt beskrevet. Det var fra den jeg sendte til dig, Enelvest.

    Det er også den, jeg vil støtte mig til indtil jeg har fået sat mig godt ind i det.

    Jeg havde helt glemt, at jeg lovede at lægge et billed af den bog ind her. Nu har jeg fotograferet den og her er den:

    Børnenes håndarbejdsbog 001.jpg

    Børnenes håndarbejdsbog 002.JPG
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Det kan du sagtens.. eller 4 stk snoede krummet træ som ramme.. Det vil se super dekorativt ud på væggen
    Hilsen Heddimor

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har en væveramme 50x70cm., som jeg har købt hos Skytten.dk engang. Den vil jeg væve på, når jeg får tid. Men jeg tager det vævede af bagefter, så jeg kan bruge rammen igen. Men jeg kunne godt få lyst til at væve noget, der er større end 50 x 70 cm.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Så burde du tage en tur i skoven eller stranden..(så kan du samtidig samle ind tl julepynt hvis de muligheder er der for dig) find 4 specielle Grene/pinde..til de mål du nu kunne tænke dig..der ligger som regl en del på jorden..man må ikke brække grene af på træerne uden at have fået tilladelse..ved stranden er tit grene som er vasket rigtig flotte af havet.. så er det bare at billedvæve derudaf..efter du har fået samlet de 4 sider med søm eller omviklet med evt bast...billede og smuk ramme i et ..violá

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    18 Apr 2012
    Geografisk sted
    Fårevejle
    Indlæg
    5
    Vil i gerne se mine spæde forsøg på brikvævning?? .... jeg har osse en hjemmelavet væv - den er blevet døbt "surfboard-loom" af mine facebook vævere ... :D 2015-02-17 17.02.30.jpg2015-02-16 21.14.38.jpgIMG_0545.jpg ps det er ikke mig der sidder ved den, men en bekendt der gerne ville prøve det .
    Fik selv et kursus hos Ulla Gerner Lund for et års tid siden. Til at øve har jeg brugt både hæklegarn nr.5 merceriseret bomuld, bomuld fra Brugsen, akrylgarn/strømpegarn osse fra Brugsen. Billederne her er en akrylgarn fra Rema1000 købt for ganske nylig. Jeg har en masse kamgarn stående i 25/2 som skal afprøves og ellers har jeg brugt hørgarn 16/2. Brikkerne købes på Tabletweaving.dk de er i plastic. men man kan osse lave dem selv af gamle spillekort. mit "gear" består iøvrigt af 4 små skruetvinger til trendopsætning og et falseben til at "slå" vævningen sammen med. en vægt på 1kg og en på 2 kg og et par grillspyd samt 4 malerpinde.

    46028_10203260069321469_453474507_n.jpg
    Det kan faktisk gøres endnu simplere.

    Bøger: Marijke van Epen, Mervi Pasanen, Paulli Andersen og diverse online materialer fra Ulla Gerner Lund, Irene Lyng Louise Ström og Torben Dibber.
    NEJ-Nej jeg lokker ikke - men prøv det alligevel, det er sjovt og hyggeligt at brikvæve.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er bare vildt det der og TAK fordi du vil dele med os.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •