Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 45

Emner: Brikvævning

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg sidder lige og kigger i et Panduro katalog, jeg har. Der har jeg fundet noget æske pap 1,5mm tykt. Det må kunne bruges. 1 ark koster 29,50 kr.. Så måske skulle jeg prøve at tage til Panduro i Storcentret på mandag. Jeg har vist nok en bog om brikvævning, så jeg kan fínde ud af, hvad jeg skal gøre med trenden. Jeg kan bare bruge alm. bomuldsgarn til trend og til at væve med. Det har jeg masser af.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tænker, at brikker på 8x8 cm eller 10x10 cm må være en passende størrelse. Er 3 - 4 brikker nok eller skal man have flere? Når jeg væver med dem, mener jeg, at brikkerne skal vende med siden til mig, ikke også? Men jeg må hellere få lavet dem først.

    Jeg har lige fundet min gode, gamle "Børnenes Håndarbejdsbog" af Elise Green. Der står nok om både brikvævning og spjældvævning til, at jeg tror, jeg godt kan finde ud af det. Brikkerne behøver kun at være 7x7 cm.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min er en gammel bog fra 1974 og forlaget hedder Politikens forlag. Måske kan du være heldig at finde den hos en antikvarboghandel (der jo også sælger brugte bøger, der ikke er antikvariske). Du skal bare se efter i afdelingen for håndarbejdsbøger. Selv om den nok mest er lavet til børn, kan voksne også godt bruge den. Man kan få mange gode ideer ved at kigge i den.
    Jeg kan godt tage et billed af den, men jeg kan kun skanne billedet ind i min store computer, men den kan jeg ikke komme på internettet med i øjeblikket. Så det må desværre vente.

    Måske er der et spøgsmål, jeg kan stille til computer eksperten her i Rokken. Det er vist en god ide.

  4. #14
    Mosterkoster Gæst
    man kan søge hos antikvariaterne og have ønsker liggende. Det var sådan jeg fandt min Kaffe Fasset bog.
    www.antikvariat.net

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu har jeg købt nogle pænt tykke stykker karton 36x51,5 cm og en anelse tykkere end det karton, der plejer at sidde bagpå skriveblokke. Der er 4 stk karton i en pakke og jeg købte den hos Panduro. Så kan jeg lave lige så mange brikker, jeg har lyst til at have. Hvad er bedst? Lige eller ulige antal brikker?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror, at jeg kan lave 35 brikker ud af et stk. pap. Men jeg behøver ikke at bruge 35 brikker i første forsøg. Jeg vil nok bare væve noget ensfarvet - uden mønster, for at vænne mig til det. Så kan jeg lave mønstre senere. Jeg laver brikkerne 7x7cm store.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har lige fået en e-mail fra min vævelærer. Hun har fundet en dame, der vil komme i weekenden 6. og 7. september og undervise os i brik- og båndvævning. Det glæder jeg mig til. Så kan jeg måske gøre noget ved brikvævning.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Kan ikke finde ud af det med brikvævning For flere år siden så det ud til der ville blive et kursus i det. Jeg meldte mig til og jeg købte brikkerne, men der var ikke nok tilmeldte, desværre Håber det vil lykkes engang at få det lært.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har i hvertfald meget mod på at prøve. Man kan altid væve nogle små bælter, bånd og lignende ting.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har i hvertfald meget mod på at prøve. Man kan altid væve nogle små bælter, bånd og lignende ting.
    Nemlig - held og lykke med kurset.

    Håber vi hører nærmere om hvad du synes om det og hvad du laver (her kunne jeg godt havde brugt en lille væve smily, det er vist det eneste vi ikke har, her på rokken)
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •