Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 31

Emner: Regnvejrssommerdagssysler for børn...

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvordan laver man skumbananer?
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Køb en stor vandmelon..
    Hyg jer imens i spiser den, men spyt kernerne ud , lad dem tørre og lav halskæder mm af kernerne
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    majs på snor ( ligner rav, når de er tørre )
    kartoffelfirkanter

    opskriften på skumfiduser finder du på www.urtegaarden.dk under opskrifter, jeg plejer at hælde det ud i en bradepande og når det er tør på overfladen skærer eller klippes de i firkanter som overtrækkes med chokolade, hvis man bruger banan smag til bolcher, kommer de til at smage som skumbananer.

    PS. det er noget klister at lave, så lad være at sprøjte dem i facon
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Her dufter af solbær, æble, kanel, nelliker, ingefær, sirup og farin...

    Kort sagt i oven står julifigurkager og på kogepladen sommernissedrik
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja tak i lige måde - idag ser vi en dvd med nissen Pyrus m.fl. og til aften skal vi have risengrød med kanel og smørklat
    og Julemor

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg
    Indlæg
    32
    små skåle eller holdere til fyrfadslys:
    Du tager noget selvhærdende ler og ruller ud i et tyndt lag, oven på ligger du et blad og ruller med kagerullen, skær efter omridset på bladet, nu pilles bladet af og leraftrykket ligges henover et fyrfadslys eller en lille skål. Lad det tørre herefter kan det males.

    Med det selvhærdende ler kan man også lave magneter stukket ud med småkageforme, hånd og fodaftyk, lerfirgurer og meget andet sjov.


    Stearinlys kan males med vandfarve og sæbe.

  7. #17
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af eaya Se meddelelser
    små skåle eller holdere til fyrfadslys:
    Du tager noget selvhærdende ler og ruller ud i et tyndt lag, oven på ligger du et blad og ruller med kagerullen, skær efter omridset på bladet, nu pilles bladet af og leraftrykket ligges henover et fyrfadslys eller en lille skål. Lad det tørre herefter kan det males.
    Man kan også rulle hen over den tykke blondekanten på de gammeldags gennemsigtige gardiner, der ligner slør, og så bare skære ud i ønsket størrelse. :-)

    Hmm, hvad hedder sådan nogle gardiner egentligt? Her i huset kalder vi dem for mormorgardiner, for min mormor havde sådan nogle. Vi havde dem også i mit barndomshjem, for det havde alle dengang, men midt i en familiemiddag en dag hjemme hos os kom de voksne til at snakke om, at gardinerne egentligt tog meget lys. Til sidst rejste min far sig op, og til alles store forbavselse, klippe han dem midt over og trak dem til hver side, hvorefter han smilende satte sig og spiste videre med ordene: "Nyt emne!"
    Jeg stammer fra en tosset familie...

    Nette

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Dagen er som skabt til at samle æbler op, mens hvepsene er "uskadelige" Jeg har lige været ude og få vådt hår, mens jeg samlede en trillebør med læs... For sportens skyld kan man jo konkurrere om, hvem der samler flest (så går det lidt hurtigere med at komme i tørvejr igen ).
    og Julemor

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det kan være, at man skulle prøve at lære sine børn at strikke på strikkeringe. Jeg kan godt forestille mig, at de vil synes, det er lige så sjovt, som at strikke en snor på en strikkelise.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    som barn brugte jeg mange timer på at tegne tøj til mine påklædnings dukker her er en side med dem
    www.karenspaperdolls.kirkehelsinge.dk

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •