Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: Mus' hardanger-tråd - en borddug bliver til...

  1. #11
    Mus Gæst
    Hej Rosa!

    Hvor er de flotte, dine ting - og originalt! Især hjertet er jeg helt vild med! Du må endelig lægge billeder herind, hvis du finder på mere af samme slags!

    Venlig hilsen,
    Berit

  2. #12
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det er to spændende teknikker, og de klær' hinanden rigtig godt, sådan som du har sammenføjet dem !
    Måske det kan lokke flere unge til at brodere, når de ser tingene på denne måde ! Det må man ønske sig, for jeg syns' ærlig talt det ligger lidt tungt med at lære disse broderi teknikker i skolerne nu om dage !
    Ligesådanne syns' jeg også crazyQuilt ser spændende ud og der er jo også mange muligheder for at udnytte teknikkerne på kryds og tværs !

    Måske er det bare mig der er ved at være gammel *G* ! Men syns' da ihvertfald at de sku' ha' muligheden for at prøve det, i det mindste !


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64
    Jeg kan i hvertfald sige, at da jeg var i praktik på skals håndarbejdsskole var der en flok børn (ca.8-11år) der gik til broderi og de var helt vilde med det og meget dygtigere end jeg havde regnet med. Og de kom mange kilometer væk fra for at gå til det.

    Så jeg ser frem til at jeg også på et tidspunkt skal have at lille børnebroderihold, man skal bare lave det spændende nok, det dur ikke mere med at tærpe navneklude igennem.

    Jeg synes også det der crasy patchwork med broderi er vildt flot.
    VH Rosa


  4. #14
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det lyder da dejligt, at flere børn interesser sig for broderi, men navneklude var da også spændende, men det er jo endnu mere spændende at komponere tingene med noget man selv sværmer for , så tænder man også på det !

  5. #15
    Mus Gæst
    Det må da være super at undervise børn i broderi! Jeg kan selv huske, at jeg var vild med korssting, da jeg var lille, så jeg kan sagtens forestille mig, der er interesse for det - især når man også får lov til at klippe huller midt i det hele!

    Hilsen, Berit

  6. #16
    Mus Gæst
    Jubiii!!! Så er stoffet til min borddug kommet Jeg har selvfølgelig kastet mig over arbejdet, og her er billederne af første del af processen.

    Først stoffet og trådene:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Mus Gæst
    Først har jeg riet der, hvor mine felter kommer til at ligge. Det er meget vigtigt med præcision i hvert eneste sting, da man ellers kommer galt afsted, når man klipper. Det er et lidt træls arbejde at ri, da man jo egentlig gerne bare vil igang med det egentlige broderi, men det er altid en god ide at ri, så de fejl, man (helt sikkert) kommer til at lave, bliver siet fra her. Da mit mønster desuden er til en kvadratisk dug, kunne jeg også bruge riningen til at afgøre inddelingen af felterne, så de passer til det håndlavede bord, jeg syr dugen til. Det var ikke let at finde en størrelsesorden, der kunne passe, skal jeg lige hilse og sige!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Mus Gæst
    Så begynder man med fladstingene (da jeg jo som sagt har lært hardanger af min hollandske svigermor, er jeg ikke sikker på de danske betegnelser, så ret mig endelig, hvis jeg bruger de forkerte ord for stingene).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #19
    Mus Gæst
    Så vidt, så godt! Fortsættelse følger...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Alletiders.

    Min storesøster går og drømmer om at brodere hardander, så det er meget meget velkommen, med lidt gode råd.
    supersine669

    carpe diem

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •