Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Mus' hardanger-tråd - en borddug bliver til...

  1. #1
    Mus Gæst

    Mus' hardanger-tråd - en borddug bliver til...

    Hejsa,

    Jeg brænder som sagt for hardanger-broderi, og synes at det trænger til en plads her. Så jeg har besluttet at starte en tråd om det! Jeg vil i første omgang begynde med at vise, hvad jeg har lavet indtil nu, og hvad jeg vil lave i fremtiden. Men måske er der nogen, som har lyst til at supplere med eksempler, tips og idéer? Her er et par billeder af mine første ting. Kortene er eget design, dugene er efter mønster.

    Here goes...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    tel aviv israel 60190
    Indlæg
    129
    de er utroligt flotte dine ting hvor lang tid tager det ar sy det
    mennesket har mulighed for glæder uden tal
    den ædleste af alle
    er at kunne når man skal

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Woouw hvor er det flot.

    Jeg kan godt lide din ide at bruge forskellige slags stof ( billed 1 )

    Og den med kort, den har jeg ikke lige set før uha uha hvilket arbejde.

    Hvor stor er dæk serviettet billed 3 ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Mus Gæst
    Mit næste projekt er denne borddug, dog uden den ekstra firkant ved hjørnet. Jeg fortsætter bare med kanten ud til hjørnerne, det synes jeg er pænere. Min svigermor har netop afsendt stofferne fra Holland, hvor de har mange flere spændende stoffer end herhjemme

    Venlig hilsen,
    Berit
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    DET DER bliver et stort arbejde... stoffet hørlærred ?

    Holland jeg har rejst der nogen gange, og lagde også mærke til Hardanger er ret udbredt dernede i private hjem.

    Du har vel ikke lyst til at lave en foto serie om hvordan du laver sådan en dug, det ville måske få andre til at ville prøve det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39
    Nej hvor er den flot. Det bliver spændende at se den, når den bliver færdig.
    Kan vi for lov til at følge med undervejs?
    Dejligt at der er nogen som holder liv i de gamle sytekniker.
    Held og lykke med den.
    Dine ting fra en anden tråd og også utrolig flotte.

    Knus fra
    Pusle

  7. #7
    Mus Gæst
    Hej Kataja,

    Tak

    Hmmm, dug 1 var mit første projekt, så det tog laaang tid, ca. 3-4 mdr., dug 2 (med margueritterne) tog ca. 1,5-2 mdr. Kortene tager 1/2-2 dage pr. stk., afhængigt af, hvad jeg broderer på. Og så arbejder jeg selvfølgelig ikke hele dage ad gangen.

    Hardanger er faktisk nemmere end det ser ud til, og man kan tydeligt se, hvor man kommer frem. I modsætning til fx korssting er der også en del afveksling i stingene, som jeg synes er rar.

    Venlig hilsen,
    Berit

  8. #8
    Mus Gæst
    Hej Bente,

    Mange tak for roserne Den lille dug med margueritterne er 40x40 cm. Den kan også fås som aflang bordløber hos Permin of Cph

    Og ja, jeg forbereder mig på et langt forløb, det kommer til at tage meget lang tid! Men jeg kan jo altid lægge det lidt væk, hvis jeg får for meget. Stoffet er forøvrigt Zweigart i blågrå. Herhjemme (i hvert fald der, hvor jeg har været) kan man kun få Zweigart i hvid. Tråden er DMC 932 (samme farve som stoffet) til rammerne og DMC 800 (lyseblå) til rosetterne. Fotoet gør ikke farverne ret, synes jeg...

    Jeg havde faktisk tænkt lidt på at lægge fotos ud af forløbet, så det vil jeg da helt sikkert gøre Det kunne da være sjovt at inspirere andre.

    Venlig hilsen,
    Berit

  9. #9
    jane72 Gæst
    Jeg har altid syntes at hardangersyning er flot... superflot faktisk...

    og dine er jo både spændende og smukke...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64
    Det er rart at se der også er andre der er blevet facineret af hardanger. Jeg er helt vild med det.

    Jeg har eksperimenteret lidt med hardanger og båndbroderi på disse 4 billeder.

    Jeg er på sidste semester af mit studie på et håndarbejdseminarium, hvor jeg blev introduceret til broderi. Jeg blev helt vild med det. Det havde jeg aldrig troet. Men det var først på mit 3 år, jeg opdagede hardanger, som ikke rigtig var med i pensum, men som jeg fandt i min læres mapper og det brugte jeg så nogle timer på, hvor vi selv skulle gå videre med noget vi fandt spændende. Og da jeg heller ikke havde lært båndbroderi og vi ikke havde meget tid, valgte jeg at lave et mix af de to broderi former.

    (tak for siden med de gratis mønstre, det har jeg før efterlyst)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    VH Rosa


Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •