Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 96

Emner: Vores brudekjoler

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Mine to piger havde syet min brudekjole!

    Det siges at man ikke må sy sin egen!
    (Måske var det derfor det gik galt første gang!

    Diana
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #72
    SanneQ Gæst
    Her er min kjole... Hjemmelavet, jeg ville ikke have en hvid kjole (som du kan se bkev den hvid) det skulle være en hyggelig kjole jeg kunne "lege" i.
    Som du sikkert kan se, var der lidt problemer med bæltet... Men jeg havde en sjov og hyggelig dag, og det betyder jo meget mere end at man ser perfekt ud ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Uhmm, jeg synes ellers jeg på et tidspunkt har haft lagt et billed ind af min "kjole", men i hvert fald får I lige et her fra 1980. Hos os var pengene små, så nederdelen var genbrug fra klædeskabet, men en ny bluse fik jeg da. Min mands tøj var også noget han havde i forvejen. Dengang skulle man, hvis man fik barn uden at være gift, inden 10 dage efter fødslen en tur på politistationen og skrive under på, at man vedkendte sig faderskabet. Det ville min mand ikke nedværdige sig til, så hellere blive gift, som han sagde. Vores første var nemlig på vej.......
    Jeg ville giftes i en kirke, manden på rådhuset. Så det endte med vi bestilte kirken for os selv, kun med præst og kordegn som vidner, og så kørte vi ellers rundt bagefter og fortalte familien det.

    I får også lige et bryllupsbilled af mine svigerforældre fra 1954. Min svigerfar var desværre død inden jeg kom ind i familien, og min svigermor døde desværre alt for ung, kun 51 år gammel, tilbage i 1985. Så det er kun de to ældste af vore børn, der har kendt deres farmor.

    Skal I da også lige have et af mine forældres sølvbryllup i november 1980. Jeg var ikke med til morgensang, for jeg havde et par dage i forvejen født vores første søn, så jeg var kun med til spisningen om aftenen. Jeg kan ikke hitte et billed fra deres bryllup, men har da et fra deres guldbryllup i 2005. De havde frabedt sig det der morgenhalløj med æresport m.m., så i stedet havde vi lavet en lille æresport omkring en lille kurv, som vi så brugte som sangskjuler.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af darling75 Se meddelelser
    Her er et par billeder af min brudekjole, blev gift 30. maj i år (2009)
    Hvor er den smuk
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    SanneQ hvor ser du dejlig ud og meget afslappet
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Det var ganske sjovt da min kjole skulle syes, for jeg har uddannelse til at sy, men måtte kun forklare hvordan. Ikke så meget som ét lille sting måtte jeg lave! Jeg bliver dejlig varm indeni når jeg tænker på at der i den kjole er lagt så megen kærlighed og ønsker om at nu skulle mor være glad igen!
    Pigerne ville ikke ha "noget" skulle gå galt!
    De lærete en del undervejs, som de nok kan bruge siden og lykken holder endnu! (10 år sidst i oktober)

    Diana

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    ej en hyggelig tråd :-)

    er selv ved at sy brudekjole sammen med min svigermor. lægger et billede herind, når den er færdig. datoen er endnu ikke fundet, men engang til sommer ;-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej da tillykke vi har noget at glæde os til...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2010
    Geografisk sted
    Hørsholm
    Indlæg
    64
    I får lige et par billeder fra vores bryllup 18. september i år i Hørsholm kirke. Kjolen er syet af en syerske i Hillerød.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er det råsilke den er syet i...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •