Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 60

Emner: Vores dåbskjoler

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg ved ikke, om min mor stadig har vores dåbskjole (som hun måtte sy af skørtet fra sin brudekjole, da den fine, gamle familie-dåbskjole ikke nåede frem til min dåb). Da min søster skulle døbes blev den samme kjole brugt igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96

    her vores dåbskjole

    ja her så vores dåbskjole, der er nu blevet døbt 45 børn i den og den blev syet af min mor i 196o, til den ældste af mine sønner, men så syntes min mor jo den skulle gå videre til alle hendes børnebørn, og nu går den altså videre til oldebørn, og her er så nummer 45 , som er mit barnebarn Emma, og hun er her 7 mdr, så hun sidder i en høj stol, så hun rigtig kunne præsentere kjolen
    Anna
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor de flotte kjolerne og dejligt med lidt historie ved, 45 børn Anna Østergård DET var mange på 50 år.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    heidihodk Gæst
    her er jeg i min dåbskjole maj, 1977, sammen med mine fire søskende. jeg er vild med denne her kjole, fordi den er så speciel. stoffet er meget kraftigt, og blomsterne er stoftryk.

    mine egne børn er ikke døbt, men kjolen hænger i mit skab og venter på at blive brugt engang
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Så blev jeg gudmor

    Så blev yngste barnebarn døbt i dag, på sin 4 mdr. dag, og på sin farfars 55 års fødselsdag. Jeg var blevet bedt om at bære ham, og det ville jeg jo mægtigt gerne - og det er så i den kjole, som jeg hjalp Gustav's mor med at sy. Jeg synes selv vi slap rigtig godt fra det, og hans navn og dåbsdag er broderet nederst på borden. Det gik rigtig godt, og jeg huskede hans navn Gustav Sprenger Therkildsen
    Billed 1: Min søn med Gustav
    Billed 2: Gustav i sin fine kjole
    Billed 3: Mig med Gustav, min søn og svigerdatter
    Billed 4: Gustav
    Billed 5: Mig og Gustav efter dåben
    Billed 6: Mig og Gustav efter dåben
    Billed 7: Min søn, svigerdatter, bonusbarnebarn og nydøbte Gustav
    Billed 8: Jeg havde også bagt kransekagen til dåben, og af resten lavede jeg et "G" for Gustav og et "A" for Alexander.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak fordi vi må være med den stolte farmor til dåben, og for at se den flotte kjole færdig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #47
    cubik Gæst
    Hvor er han dejlig at kikke på den lille guldklump.....dåbskjolen minder en del om den jeg har ligggende

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25

    Dåbskjoler

    Jeg vil prøve om jeg kan sætte et billede ind af en dåbskjole jeg strikkede til mit første barnebarn i USA, han blev døbt i april 1997, her i maj blev han konfirmeret, som tiden dog går
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hvor er det dog smukt!

    Har længe tænkt, at jeg ville lave en dåbskjole (ingen pt. udsigt til børnebørn) men bare lave en i orkis - så den var klar
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her tråd kan godt tåle at blive læst igen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •