Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 60

Emner: Vores dåbskjoler

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tusinde TAK avj , det var en rigtig god oplysning
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #32
    minniesmor Gæst

    Isabella's barnedåb

    Sikken en dejlig dag jeg havde i går for der var jeg til mit barnebarns dåb, hun kom til at hedde Isabella Clara Petersen.(50)

    Vi havde en skøn dag i selskab med både min søns fars familie og min søns venner samt moderens familie og hendes venner, men det største var nok at min yngste søn Daniel stod fadder til sin brors datter - han var i hvertfald meget stolt.


    Isabella's barnedåb 050909 003.jpg her står den stolte far som bar datteren til dåben samt den ikke mindre stolte farbror

    Isabella's barnedåb 050909 004.jpg her står de stolte forældre med deres datter


    knus Minniesmor

  3. #33
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Er der snart nogen af alle nores dejlige babyer der skal døbes.. vi vil gerne se dem i deres dåbtøj hvis i har tid til at lægge et billed ind
    Hundeuld - jeg kom til at tænke tilbage på da min egen søn blev døbt i 1985. Han blev døbt ½ år inden han skulle konfirmeres - på det tidspunkt var han næsten et hoved højere end præsten og måtte jo bukke sig temmelig meget for at få vand i hovedet. Til dåben var han iført en fin lyserød og hvidternet skjorte, lyserødt slips og lyseblå bukser. Dåben var efter den almindelige søndagsgudstjeneste, men kirken var stuvende fuld af alle hans kammerater og selvfølgelig gæsterne. Det var en meget fin oplevelse og den del af de almindelige kirkegængere opdagede at der skulle foregå noget særligt bagefter, så de blev også. Han havde selv valgt sin gudmoder - min veninde - men hun betingede sig dog, at hun ikke skulle bære ham. Bagefter spiste vi frokost derhjemme - så alt i alt blev dagen rigitg fin.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å hvilken en dejlig beretning..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Dåbskjolen her er syet af Bjarnes (min mands) mormor i 1935 til Bjarnes brors dåb den 2.6.1935. Siden er Bjarnes 4 andre søskende blevet døbt i den. Han er selv døbt i 1955.
    Vores børn er døbt henholdsvis i 1977, 1980 og 1986 i den samme dåbskjole.
    Sidst er vort barnebarn Karoline døbt i den 30.10.2005.
    I alt er der døbt 32 børn af familien i denne kjole.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Knus Rita

  6. #36
    Inger1 Gæst

    Min nieces søns kjole 2009

    Denne kjole lavede jeg i foråret 09 til min nieces søn. Den er i glat Thai-silke og silke med blomster på hue og kant på ærmerne og bunden af kjolen. Dertil en pose til opbevaring samt bøjle og sutteklud. Mønsteret er fra Ingelise bladet.
    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25

    Strikket dåbskjole

    Denne dåbskjole strikkede jeg i 1997 til mit første barnebarn i USA, siden er hans lillebroder og lillesøster også blevet døby i den.

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det altså flotte kjoler og dejligt med en lille historie ved
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25

    oldebarn

    Den 7.marts blev vores første oldebarn Magnus døbt, dåbskjolen har oldemormor,syet for 31 år siden, Magnuses mor, hendes søskende, fætre og kusiner er døbt i den

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Her er vores dåbskjole..

    Dåbskjolen.jpg

    Jeg fandt en hæklet kjole i et gammelt ugeblad.. herfra fandt vi ideen som blev syet op i et gammelt lagen.. vurderet af sønneke og 2 døtre...klippet og syet op igen i noget gammelt bomuldstof..og nu var kladden skrevet til det fine hvide satinstof..

    Mor her kniplede blonde om halsen og kanter på kjolen Tønderkniplinge..ligeledes om ærmer og forneden af skørtet der er lavet et i lyserødt og et i lyseblåt..

    På billedet er det Marcus der bruger kjolen..

    Min datter der syer mange galla/fest kjoler og hun syde den..
    Marianne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •