Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 60

Emner: Vores dåbskjoler

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det mønster kender jeg puskram... den kjole er nok lavet i og omkring 1970erne...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Citat Oprindeligt indsendt af Puskram Se meddelelser
    Ja, denne lille yndige pige er altså mig - Så meget kan jeg da huske, men historien bag selve dåbskjolen er desværre længere væk i hukommelsen

    Jeg ved bare at den også er blevet brugt af mine to brødre, blot med blåt bånd Og så vidt jeg husker har min ældste søsters drenge også haft den på.

    Min anden søsters børn havde min søsters omsyede brudekjole på.
    Ja, jeg kender også det mønster. Jeg har hæklet 2 dåbskjoler i dette mønster i 1 tråd maskingarn. Jeg kan ikke huske årstallet for den ene kjole, men den anden har jeg hæklet i 1970, så du har ret Hundeuld.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Og min ældste bror blev døbt i 77, så I har jo nok ret

    Så mangler jeg bare lige at finde ud af hvem der har lavet den, men mon ikke det kan tænkes det er min Bedstemor? (mormor)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Den er også rigtigt smukt Jeg gruer også lidt for det der med hvilken families dåbsskjole man skal bruge, når vi en gang kommer så langt.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #25
    Nette Gæst

    Min konfirmationskjole, sønnens dåbskjole.

    Jeg havde lykkeligt glemt alt om min konfirmationskjole, men da jeg blev gravid kom min far og gav mig en sort sæk med ordene: "Så har du lidt at sy en dåbskjole af." Jeg havde egentligt forestillet mig, at jeg ville tegne en meget speciel kjole, med en masse finesser på, men da jeg åbnede sækken og så min konfirmationskjole gik der sport i det; den skulle være helt enkelt, og det eneste nye, der måtte tilføjes var hvidt tråd samt et blåt bånd, og sådan blev det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2008
    Geografisk sted
    Viby J
    Indlæg
    4

    Mit barnebarns dåbskjole.

    Denne dåbskjole har jeg syet til mit nyeste barnebarn.
    Den er syet i elfenbensfarvet party-satin, det lyder da fornemt ikke :o)
    I underskørtet som er af bomuld er der syet ca. 200 små perler i samme farve som sløjfen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nøeej hvor er den flot, sikke et arbejde..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Enaj Gæst
    Denne dåbskjole er vores 3 drenge døbt i. Det er min brudekjole der er blevet syet om.
    Så må vi jo se om drengene vil bruge den som dåbskjole når en gang de selv får børn. Det skal man nok ikke regne med, men det kunne da være sjovt hvis de ville.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    En efterhånden "gammel" dåbskjole - jeg strikkede den til min nu næsten 15-årige datter - der hører små strømper og en hue til - efter dåben syede jeg navn og dato på, så kan datteren, hvis hun har lyst bruge den til evt egne børn.

    Didde alene [320x200].jpg
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133

    Her fås syrefrit papir

    hej
    Nu er det endelig lykkedes mig at finde en forhandler af syre- og klorfrit papir til at pakke om bl.a. de gamle dåbskjoler, sådan at de sammen med mørke og tørt klima har en større chance fjor at overleve.
    Her er linket
    http://www.sweet-design.dk/checkout_success.php
    Ha' en god dag
    fra Anne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •