Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: Julehistorie 2023. Vi skriver den sammen.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842

    Julehistorie 2023. Vi skriver den sammen.

    Hej! Lad os skrive vores egen julehistorie 2023.

    Jeg starter med en sætning og så skriver den næste noget mere på indtil vi har en hel historie. Den starter nu og varer til slut december.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    DER VAR ENGANG en lille nisse som boede langt ude i skoven. En dag ..... (Den næste tilføjer noget).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.390
    En dag...tænkte den lille nisse, at han ville besøge sin nisse-fætter, der boede i den anden ende af skoven. Måske de sammen kunne lave nisse-drillerier på den gård, som lå i udkanten af skoven...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    skoven..., som var meget stor. Nisse Sofus skyndte sig ind og pakkede de ting, han ville have med hen til sin fætter, Nisse Julius. Han fandt sin gamle lygte, men der var ingen strøm på batteriet og han havde ikke nogle nye batterier. "Skidt", tænkte Sofus, " jeg tager min kat, Puk, med. Den kan se i mørke og vise mig vej. Så holder jeg bare fast i kattehalen". Et stykke tid senere er de på vej....
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.390
    - på vej gennem den store skov. Men katten Puk kender ikke rigtig vejen hen til fætter Nisse Julius, så de går både til højre, så til venstre og så i ring. Længe går de i skoven uden at finde hen til Nisse Julius, og det begynder at lysne. Og det er farligt for nisser...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    farligt for nisser... fordi de ikke må ses af mennesker. Men katten Puk finder et sted, hvor de kan skjule sig i den dybe sne ...
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    skjule sig i den dybe sne ... i en gammel og forladt rævehule. Det er koldt, men de ligger tæt og kan varme hinanden. Pludselig hører de en lyd udenfor hulen. Det er ......
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er ...... julemandens rensdyr, Rudolf, som .....
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.390
    Som...kan høre, at Nisse Sofus og katten Puk ligger i rævehulen og sover. Rudolf kalder på dem, de vågner ligeså stille og kigger ud af hulen, lidt forpjuskede og forvirrede. Rudolf siger, at de kan stige op på hans ryg, så skal han føre dem hen til fætter nisse Julius...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.390
    Julius...Sofus og Puk sætter sig til rette på ryggen af Rudolf, og hans røde tud lyser op i den mørke skov og viser dem vej, tværs igennem skoven til fætter nisse Julius´ lille hytte. De siger mange tak for hjælpen til Rudolf. Uden ham var de aldrig nået frem. Nu banker de på døren til nisse Julius, men de kan høre, at nisse Julius ligger og snorker højlydt i sin varme seng...

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •