Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Julehygge på Rokken 24. December 2021 Juleaften

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 24. December 2021 Juleaften

    Fredag den 24. December 2021 - Juleaften



    Foran Morfar havde der pludselig stået en lille Nisse, en ældre Nisse nok en Nissefar, mente Morfar og så var Mads kommet op på siden af Morfar og spurgte:“Er det din nisseven fra da du var dreng Morfar?”. Morfar havde stadig tabt mælet. Og tankerne var fløjet rundt I Morfars hovede. Var det ikke bare barndomsfantasi, men virkelighed at han havde set en nisse? Var det virkelig den selvsamme nisse som dengang? Hvordan kunne det hele have ladet sig gøre?
    Nissefar havde haft en løsning på Morfars tavshed og spurgte derfor Morfar:”Spiller du stadigvæk klaver Peter?”...Så vidste Morfar med det samme at Nissefar, som stod foran ham var rigtig. “Ja...det hænder”, havde Morfar sagt og fik sit skæve smil tilbage på læben. “Det ville glæde mig at høre igen, hvis det er muligt”, havde Nissefar sagt og fortsat:”Jeg har ikke siden I rejste væk, hørt nogen spille, noget I nærheden af det du dengang kunne spille, da I boede ude på gården. Det havde varmet Morfar at høre.



    Nu var det så blevet Juleaftensdag. Morfar havde haft rigtig travlt. Efter han havde erfaret at Mads havde inviteret hele nissefamilien på loftet til aftensmad dagen efter, så havde Morfar skyndt sig ud på værkstedet og havde været igang med et lille mesterværk. Ovenpå spisebordet havde han sat det. Et spisebord og 4 spisebordsstole I nissestørrelse. Mormor havde også hjulpet til og havde lavet 4 stolehynder til sættet, så alt stod klar. Bestik og service tog nisserne selv med ned I stuen.
    Maden var klar. Andesteg, flæskesteg, rødkål og både brune og hvide kartofler. Lidt franske kartofler. Og til ære for nissefamilien den anden halvdel af risengrøden som var blevet lavet I går til ris a’la mande. Så der var dejlig julemad til alle mand.
    Nu ventede de bare på at Mads, Mille og deres forældre ville komme ind af hoveddøren og at Nissefamilien ville komme ind I stuen igennem den lille blå dør.



    Mormor var spændt på hvad børnene ville sige til den hæklede pokemon figur og hæklede havfrue hun havde lavet til børnebørnene.
    Morfar var spændt på hvad Mads ville sige til sværdet af træ, hvad Mille ville sige til amagerhylden og hvad Mormor ville sige til frugtskålen af træ.
    Mille og Mads glædede sig nok allermest til at se hvad Mormor og Morfar ville sige til deres hjemmelavede gaver, for Mads havde strikket en hue til Morfar på sin strikkering og Mille havde strikket et pyntetørklæde til Mormor på sin strikkering.



    Men lige nu og her når gæsterne var ankommet, så skulle de bare nyde al den dejlige julemad. Nyde det dejlige selskab med familien og nye og genvundne venskaber med Nissefamilien. Nyde at de skulle synge julesange og danse om Juletræet. Nyde at det var og er Juleaften.



    Rigtig glædelig Jul – håber alle I, som har læst med, har hygget jer med at læse med – og en særlig tak til dig Strikkelene, som har været medvirkende til at jeg ikke har stoppet halvvejs, fordi du har givet dig tid til at kommentere, det har gjort at jeg har fortsat og har færdiggjort mit første skriveprojekt I længere tid.
    Mange tusinde tak.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak LICA


    Jeg vil ønske jer alle herinde en rigtig glædelig jul


    Jeg ville ønske jeg kunne give jer en gave i at fortælle Corona er væk; men det får vi nok ikke så lad os tænke på hinanden og følge de forskrifter der lagt ud for os
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Selv tak, Lone Ida. Det var en sød historie.

    En rigtig glædelig jul til dig og din familie!

    Også en glædelig jul til alle andre "rokkere" her!

    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Tak LICA


    Jeg vil ønske jer alle herinde en rigtig glædelig jul


    Jeg ville ønske jeg kunne give jer en gave i at fortælle Corona er væk; men det får vi nok ikke så lad os tænke på hinanden og følge de forskrifter der lagt ud for os
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Selv tak, Lone Ida. Det var en sød historie.

    En rigtig glædelig jul til dig og din familie!

    Også en glædelig jul til alle andre "rokkere" her!

    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •