Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Julehygge på Rokken 4. December 2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 4. December 2021

    Lørdag den 4. December 2021



    (der lød et bump fra loftet)
    Hvad var det mon?, sagde Mads nysgerrigt.
    Mormor, morfar og Mads rejste sig op og kigger op mod loftet.

    De kunne slet ikke forestille sig hvad der skete netop nu oppe på loftet I al hemmelighed.
    “Av av av”, Nissefar ømmede sig
    “Hvad skete der?”, sagde Nissemor med bange anelser.
    “Jeg faldt over noget. Mine ben føles som en fladmast sæk kartofler, og jeg kan ikke komme op”, klagede Nissefar sig.
    “Jamen dog, jamen dog, hvad skal vi dog gøre?”, Nissemor lød helt fortvivlet.
    Nissedrengen og Nissepigen kom ilende hen til deres Nissefar, som stadigvæk klagede sig.

    Nede I stuen havde Mormor og Morfar sat sig ned igen.
    “Tror du det var nisserne som rumsterede oppe på loftet?”, Morfar løftede på sit ene øjenbryn og kiggede drilsk på Mads.

    Mads gik ud I indgangen. Han havde haft en pose med, da han kom, som han havde hængt ude I gangen. Nu gik han ud efter det han havde haft nede I posen.
    Samtidig rejste Morfar sig op for at sætte dæmpet julemusik på og startede med “Dejlig er den himmel blå”. https://www.youtube.com/watch?v=AGKHvS7ukMU



    Mads kom ind I stuen igen.

    “Mormor og Morfar ved I hvad???” Mads stod med et stort smil og gemte noget bag ryggen.
    “Jeg skal forresten lige ud og hente nogle flere julegodter I køkkenet”, sagde Morfar og skyndte sig ud af døren.

    Hvad har du der bag ryggen Mads?, spurgte Mormor nysgerrigt.
    Måske kan du gætte hvad det er Mormor. En sjov leg de af og til hyggede sig med. Godt nok plejede det at være “Gæt et dyr”de legede sammen, hvor den ene af dem tænkte på et dyr og så skulle svare på alle mulige spørgsmål for at den anden kunne finde ud af hvilket dyr den anden tænkte på. Men det hændede også at der var ting, som nu I dag, hvor Mads gemte noget bag ryggen, som Mormor så skulle gætte hvad var.
    Er det noget man kan bruge til noget bestemt?, spurgte Mormor.
    “Ja”, smilede Mads stort.
    Hmm er tingen størren end din hånd?, prøvede Mormor.
    “Ja”, svarede Mads og smilede endnu større.
    Hmm, er det noget jeg også kan bruge til noget?, Forsøgte Mormor.
    “Ja”, næsten grinede Mads.
    “Kan Morfar også bruge tingen?”, spurgte Mormor.
    “Naaarj det vil Morfar ikke”, grinede Mads.
    “Hvad vil jeg ikke?”, afbrød Morfar da han kom ind I stuen med en lille skål pebernødder, som han satte på sofabordet.
    “Du må ikke sige noget til Mormor, for vi leger “gæt en ting”, men det er denne her jeg mener du ikke vil bruge til noget”, sagde Mads fortroligt.
    Morfar kiggede på tingen bag Mads’ ryg. “Ja det har du sørme ret I Mads! Den ville jeg ikke kunne bruge”, og lo helt nede fra maven af.
    “Jamen hvad kan det dog være?”, Mormor tog sin hånd op til kinden og kløede let med pegefingeren.

    Imens Mormor tænkte så det knagede, så tænker du måske – hvad mon der skete med Nissefar og det hører vi mere om I morgen…

    Fortsættelse I morgen.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv! Lige midt på det mest spændende sted!!

    Mon det er noget til at bage med?

    Du har en god fantasi, Lone Ida. Håber du også fortæller historierne til dine børn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •