Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 79

Emner: Rundt-om-huset-i-Sydthy 2

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Her er mine 2 lyskæder

    SDC11599.jpg

    Og se lige!! Nogle af naboerne, som har et udsigtstårn, har hængt en stjerne (tror jeg det er) op i tårnet.

    SDC11598.jpg

    Det er lyspletten I kan se i mørket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Ha!, jeg skulle lige op ved 6 tiden i morges. Ville tænde min natlampe. Det ville den ikke. Så jeg tænkte, at det nok var pæren, der var gået. Havde heldigvis en lygte ved sengen. Gik rundt i huset og prøvede forskellige lamper. Troede, at det var en lokal strømafbrydelse (det har vi haft flere gange før). Men de naboer, der altid står tidligt op, havde alle lys. Så jeg måtte lige have lidt andet tøj på og gå ud i laden og prøve at tænde for relæet igen. Men lige meget, hvad jeg gjorde, så ville knappen ikke blive oppe. Jeg har åbenbart ikke så mange kræfter i mine fingre mere. Så jeg sendte en besked til min gode ven, Herman, i Morup Mølle. Jeg gættede på, at han var oppe, da han nok skulle på arbejde på vinduesfabrikken i Hurup. Han kom lige et par minutter og fik tændt for relæet. Men det var da irriterende. Jeg har både vandpumpe, vandvarmer, varmepumpe, køle/fryseskab på el. Og selvfølgelig de andre steder, der også bruger el. Jeg kan altid få varme ved at tænde op i brændeovnen. Men man er jo på den, når strømmen går.

    I øvrigt går jeg og venter på en ny støvsuger, jeg købte hos Skousen i Thisted i lørdags. Den gamle, jeg købte hos Skousen i Aalborg i 95 eller 96, er holdt op med at virke. Jeg ved ikke, hvornår den kommer. Men håber på engang i denne uge
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg lægger lige mit foto af sneen ind her også. Det vides ikke, hvor længe den bliver liggende. Det sner og fyger.

    Her er mere sne nu end sidste vinter, hvor vi kun fik et par små fnug.

    SDC11600.jpg

    Og så kom der også lige gang i brændeovnen. Skal snart have det tykke, varme tøj på og hente mere brænde ind.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg gik ud for at rydde en sti op til min postkasse. Men det var for tungt at skovle sneen. Så jeg trampede en sti derop. Bagefter hentede jeg mere brænde ind. Så fik jeg en besked i face book, at min nabo, Martin ville rydde min vej for mig. Han har en god traktor til det. Så det gik hurtigt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Sidder og slapper lidt af. Har brugt nogle timer på opvasken fra i går. Og så har jeg hentet brænde ind.

    I aften skal vi spise rester. Så det skal bare varmes lidt.

    Vi havde en hyggelig juleaften. Stille og rolig og vi gik lidt tidligt i seng. Vi har trætte, fordi vi havde stået på hovedet hele dagen i går.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg skal love for, at der er "blæs" på i dag, som en af oplæserne i regionalradioen sagde i eftermiddags. Og jeg synes, det bliver vildere og vildere. Tror jeg bliver ned i stuen (selv om jeg godt kan lide at se "I hus til halsen". Men jeg ender nok med at blive søsyg hvis jeg går op i stuen ovenpå. Der er sikkert søgang. Jeg har prøvet det engang min mor ville male mit værelse her (som jeg stadig bruger). Så måtte jeg sove på skibsbriksen i stuen og det stormede meget. Jeg fik ikke ret meget søvn.

    Her nede i stuen kan jeg ikke mærke så meget. Men det larmer temmelig meget. Lytter til radioen mens jeg strikker på en hue, som gerne skal være færdig i morgen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det lykkedes blæsten at rykke så meget i min lyskæde, at den for det første blev flyttet og for det andet, så virker pærerne ikke mere. Måske er ledningen rykket i stykker et eller andet sted.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Tøsne i dag. Det varer nok ikke så længe, før det er smeltet igen.

    SDC11624.jpg

    Det blæser også godt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det er fint vejr i dag. Solen skinner og det blæser lidt.

    Jeg har set en ung trane ca. 80 meter nede på marken. Den var ikke rød oven på hovedet.

    Nu er der en livlig traffik i luften af måger, krager, en vipstjert har jeg også set og nogle gæs. De har travlt med at flyve rundt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Mine venner, tranerne, kommer hver dag på marken og spiser. De kommer og går/flyver. Nogle gange er der kun et par stykker. Men i går talte jeg op til 12 på én gang. De er bare så flotte at se på. Så må de gerne beholde storkene i resten af landet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •