Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 8 FørsteFørste 12345678 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 79

Emner: Rundt-om-huset-i-Sydthy 2

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af AnnaBunny Se meddelelser
    Hvordan endte historien? Blev der nogensinde skiftet batterier i den røgalarm? Var der rent faktisk mere sne i hurup end i thy? Og hvad med anemonerne og tulipanerne? ER der stadig liv i dem? jeg savner en update Strikkelene. Dont leave me hanging her :) Og ligger du inde med nogle gode tips til tulipan løg tager jeg også gerne imod med kyshånd. Jeg er helt ny husejer selv, og er stille og roligt ved at forme vores hjem og have, og det er jo altid skønt med inspiration fra jer kyndige. Så jeg håber ikke i har droppet tråden helt?
    Undskyld, jeg tror, jeg misforstod dig.

    Nej, jeg fik ikke skiftet batterier, da jeg ikke har fået købt nye.

    Der var ikke mere sne i Hurup end her (Hurup er kun 15 km væk). Den næststørste by her i Thy. Den største er Thisted.

    Anemonerne er afblomstret nu. Tulipanerne er der stadig.

    Jeg er ikke særlig have kyndig. Tulipanløgene er nogle min søster og jeg engang gav vores mor i fødselsdagsgave for mange år siden. Jeg gør ikke noget ved dem. De ligger bare i jorden og kommer igen år efter år.

    Og det gør andre blomster også.

    Se også i min første tråd her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...huset-i-Sydthy

    Det er jo bare små historier om min hverdag her med dyr og blomster og hvad jeg oplever.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Og á propos dyr. Så så jeg en flok hjorte løbe ned ad marken og vestpå, som om nogen forfulgte dem. De stoppede længere nede og gav sig til at spise nogle minutter. Men nu er de væk. Jeg gætter på 15 - 20 stk..

    Jeg så ingen mennesker, men der kan have været en jæger. Det er jo bukkejagt sæson nu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vi har ikke haft meget sol i dag. Mest gråvejr og regn (dog ikke skybrud, lyn og torden). Men det blæser temmelig meget og er 14 grader varmt. Heldigvis ikke så drønende varmt som i resten af landet. Vi har allerhøjest været oppe på 22 grader.

    Så kartoffelmarken udenfor huset har fået godt med vand.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det regner meget i dag og det har også tordnet.

    Jeg hygger mig indendøre med at strikke.

    Min rødtjørn er i blomst og jeg har set en enkel vild valmue her udenfor i dag.

    Her er den

    SDC11538.jpg

    Det andet er hvidkløver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har set nogle hjorte længere nede mod vest her til aften.
    Men nu er det for mørkt til at jeg kan se dem i kikkerten.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har set flere hjorte her i nærheden og de er også begyndt på deres årlige brølekonkurrence. Det er kronhjortene, der brøler.

    Men jeg kan kun høre dem, når det ikke blæser.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    I dag er det lige vejr at sidde indendøre og strikke mens det rusker og regner udenfor. Lige nu kigger solen en smule frem. Det stormer så meget, at mine vinduer automatisk bliver skyllet af regnen. Skulle egentlig have vasket dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Troede lige, at jeg skulle hygge mig foran mit tv. Men hørte pludselig nogle brag. Gik neden under og så et lyn. Så jeg måtte rundt og slukke og trække ledninger ud (både oppe og nede). Så nu bliver jeg nede i stuen med mit strikketøj.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg sidder og hygger mig med mit strikketøj (sokker til mig selv, da jeg mangler), computer og radioen. Imens flyver flere sang- og pibesvaner lige forbi mine vinduer udenfor. I går, da jeg var i laden efter brænde, fløj en flok lige over hovedet på mig. Det er så flot, når de kommer flyvende. Det kan også være gæs. Men jeg tror mest på svaner. De spiser på markerne her omkring og flyver så tilbage til deres reder ved søerne her i området.

    Desværre er tranerne ikke kommet endnu. Måske kommer de snart.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så fik jeg min nye lyskæde op. Min gode ven, Herman og en af hans venner hængte den op for mig. Når det bliver mørkt vil jeg prøve at tage et foto.

    Nu sidder jeg ved mit spisebord og strikker lidt på en hue på min gule strikkering. Den med 36 pinde på. Den bliver nok så stor, at den enten kan bruges på et stort damehoved eller en mand.

    I går var det hundekoldt udenfor. Var pakket godt ind, da jeg var i Thisted. Måtte have 2 sweatre af, da jeg kom til min søster. Ellers var jeg omkommet af varme. Jeg havde 2 par hjemmestrikkede uldsokker på.

    Så jeg kan godt forstå, at der skal tykt og varmt tøj til i øjeblikket, hvis man er hjemløs.

    Jeg gik også i min postkasse og på vejen tilbage til huset blev jeg overfløjet af 3 svaner. De er så flotte, når de kommer flyvende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •