Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hvad lå du i

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hvad lå du i

    Hvad brugte man som vugge i din barndom ?

    Nogle steder lagde man de nyfødte i en kommode skuffe.
    Andre steder gik man til bageren og lånte en af de store kurve..

    Ja, kan DU huske noget, har fået noget fortalt, så lad os alle få del i det
    Sidst redigeret af OPR1 : 05-01-2007 kl. 21:29
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ej er der slet ingen sjove historie om jeres første sovested i har fået fortalt.. Jeg lå i bagerens store brød kurv i de første 3 måneder, brødkurven lejede han ud...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Jeg har ingen beretninger om nogen lillebitte, særlig "startseng".
    Min mor har altid været overvældende praktisk anlagt, så det er meget sandsynligt at vi fra starten er blevet lagt i den store barnetremmeseng.

    Mine forældre boede i Indien 1947-50. Dernede fik de til min ældste bror lavet en barneseng af rosentræ , sammenklappelig som en kravlegård, højbenet for at undgå slanger og med "himmelsengs"stænger til moskitonet.
    Der ER fanget en frygtelig giftig slange under den, men storebror'en har jeg da endnu.

    Vi 4 søskende har alle ligget i den seng - og jeg kan personligt huske at min 2 år yngre lillebror sov i den, på det tidspunkt må han have været 2-3 år gammel.

    Siden er sengen gået i arv til nevøer og niecer, og til mine egne unger. På billedet ses mine to yngste på hhv. 4 måneder og 4 år i og ved sengen, fotograferet for 19 år siden.

    Til lige netop de to var sengen genial. Nils var/er en meget initiativrig ung mand, som elskede sin lillesøster over alt på jorden (det gør han forresten stadigvæk). Han er mongol, så hæmninger er ikke liiiiige hans stærkeste område....

    Men den høje seng kunne han ikke finde ud af at komme op i, så dér var lillesøster i nogenlunde sikkerhed for hans overvældende kærlighed, også selv om man vendte ryggen til et øjeblik.

    Og Nils? Han legede løve i bur...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Jeg lå i en almindelig tremmeseng lavet af bambus og flyttede så senere over i en Juno seng

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej for en sjov beretning Neell...

    Efter bagerkurven kom jeg over i en træk ud seng, og da min lille søster skulle over i den 3 år efter så var det køje senge.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •