Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Julehygge på Rokken 12. December 2020

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 12. December 2020

    IMG_20201203_205858.jpg

    12. dec.jpg

    Link til melodi: https://www.folkekirken.dk/om-troen/...-saa-jeg-skyde

    Melodi: En rose så jeg skyde…

    For nogen bringer tiden
    også det mere triste op
    de sidder med en viden
    men kan dog ikke sige stop
    til tankernes fremtog
    alene helt alene
    prøver at hygge med en bog.

    En jul når man er ene
    her I vor kolde tid
    er svært vil jeg nu mene
    bare at tage sig en bid
    Et minde bringes frem
    fra barndomtidens hygge
    der var som barn det mere nem


    En telefon der kimer
    bringer et smil på læben der
    hvem mon? – en bedste mimer
    løfter på rør vi glæden ser
    I stemmen og I blik
    det ene opkald varmer
    tænk om hun hver en dag det fik.

    Du kan jo hjælpe dine
    ældre og kære med
    din varme jule mine
    får hyggen mere på gled.
    Start nye minder her
    vis at du omsorg husker
    I julens hjerte ser.



    Dagens kreationer er meget blandede bolcher…

    IMG_20201130_202643.jpg
    Dette glasfad har Lucas lavet – der er 3 små glaskugler under som støtte til fadet. Og så har han malet det så det blev til lige præcis dette unikke fad.

    IMG_20201130_202748.jpg
    Denne bladkrans har Isabella først samlet bladene fra en gåtur med børnehaven, derefter sat dem på ståltråd – så det blev til en rigtig sød natur-gave der holder endnu.

    IMG_20201130_202815.jpg
    2 filtede ting – en bold og et lille dyr – jeg kan desværre ikke præcis huske hvem der har givet mig disse to søde filtede ting, og vil ikke vække børnene før de selv vågner her til morgen, men jeg ved det enten er Lucas eller Julie eller måske en fra dem hver…

    IMG_20201130_202856.jpg
    Dette krympeplast billed-vedhæng med sol motiv er lavet af Julie.

    IMG_20201130_203022.jpg
    Dette skærebrædt til at skære franskbrød på er lavet af Marco – det er lavet sådan at der er en brødkrummeopsamler under selve skærebrædtet – meget smart fundet på.


    Rigtig glædelig 12. December til jer alle...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak for sangen og de flotte ting, dine børn har lavet.

    Sikke et flot glasfad.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Tak for sangen og de flotte ting, dine børn har lavet.

    Sikke et flot glasfad.
    Velbekomme Strikkelene - dejligt du har lyst til at se og synge med herinde
    Ja jeg synes det er helt utroligt alle de kreative muligheder der er for børn på skolerne nu til dags...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Tak for den dejlige sang og billederne.
    Det er godt for børnene at få prøvet at arbejde med forskellige ting og også spændende.
    Når jeg tænker på min skoletid hvor håndgerningstimerne foregik efter et fastlagt program som vi alle skulle igennem. Dengang var der ikke noget der hed billedkunst men 'tegning', hvor vi fik en bog med en tegning på venstre side og en blank side til højre. Vi skulle så tegne efter tegningen. Det må have været dødssygt for dem, der ikke kunne tegne - men jeg nød det Og pigerne havde ikke sløjd, det var helt utænkeligt. Men jeg måtte hjælpe min far på værkstedet, så jeg fik lært noget om træ alligevel

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Tak for den dejlige sang og billederne.
    Det er godt for børnene at få prøvet at arbejde med forskellige ting og også spændende.
    Når jeg tænker på min skoletid hvor håndgerningstimerne foregik efter et fastlagt program som vi alle skulle igennem. Dengang var der ikke noget der hed billedkunst men 'tegning', hvor vi fik en bog med en tegning på venstre side og en blank side til højre. Vi skulle så tegne efter tegningen. Det må have været dødssygt for dem, der ikke kunne tegne - men jeg nød det Og pigerne havde ikke sløjd, det var helt utænkeligt. Men jeg måtte hjælpe min far på værkstedet, så jeg fik lært noget om træ alligevel
    Mange tusinde tak for rosen Inge K - dejligt at vide du kan lide at kigge med herinde
    Det må have været spændende at lære at tegne efter på den måde.
    Jeg lærte at tegne efter ved at kigge på figurer eller personer som stod foran som vi skulle tegne efter - jeg har tænkt mig at prøve ligesom min dreng Lucas at tegne efter mens man kigger lidt på you tube tegnere så man kan lære lidt mere fra dem...

    Nu vi taler om skoletiden - og at du dengang ikke havde sløjd - og heller ikke dig Strikkelene, men jeg havde det i min skoletid - da har jeg lige her til morgen hørt om at man i skoletiden i slut 1940'erne satte børnene i rækkefølge ud fra hvor meget de kunne i de forskellige fag - og det var ikke rart for dem som blev sat helt "nederst" for så var det tydeligt hvem der kunne noget og hvem der ikke kunne noget...det er det nu rart at skolerne har udviklet sig på en positiv måde - både med at det er ok hvis man har ekstra behov for hjælp til forskellige fag men også at man ikke bliver placeret efter sin viden i en rækkefølge...

    Dejligt at I begge både du Inge K, men også du Strikkelene fik lov til at hjælpe jeres fædre på værkstedet - det gjorde jeg også hjemme hos min morfar og det er guld værd
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •