Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Hvad bliver du inspireret af?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Hvad bliver du inspireret af?

    Går du I hobbybutikker for at blive inspireret til dit næste projekt?

    Er det hos veninderne/vennerne du bliver inspireret af at se hvad de har fået kreeret?

    Får du lyst til at komme igang med dit næste projekt fordi du får øje på det I et blad/avis?

    Er det på internettet du finder din inspiration???

    Er det på en gåtur eller lige inden sengetid du får ideer?

    Er det igennem musikkens verden du bliver inspireret?

    Hvordan bliver du inspireret???


    I tirsdags var jeg ude at køre en længere tur mens regnen silede ned

    Hver gang en bil overhalede mig og kørte tæt ind foran mig på motorvejen sjaskede det ruden så meget til at jeg næsten ikke kunne se kørebanen

    Men jeg klarede mig heldigvis godt igennem hele turen - og når jeg er på vejene elsker jeg at høre radio og musikken der tilfældigt bliver sat på af radioværten.

    Jeg hørte blandt andet denne her: https://www.youtube.com/watch?v=jH_Lh5zYBzg og jeg hører ellers aldrig dizzy miss lizzy, men blev faktisk ret inspireret til en tekst jeg har fået lyst til at skrive efter køreturen og det er jo super rart når det sker...

    Så jeg fik også ideen til denne tråd - skriv endelig hvad der inspirerer dig til at få dine kreative ideer og lad andre blive inspireret af din inspirationskilde...
    Sidst redigeret af LIAC : 24-11-2020 kl. 20:25
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Min inspirasjon er å se hva andre lager.Da får jeg så lyst til å lage ting.Så lenge jeg har mønster.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af sifa Se meddelelser
    Min inspirasjon er å se hva andre lager.Da får jeg så lyst til å lage ting.Så lenge jeg har mønster.
    Det må jeg tilslutte mig sifa - når jeg ser strikkede og hæklede ting så bliver jeg også inspireret til at prøve at lave det samme - men må indrømme jeg har ikke været så flittig til at kigge i min mappe med alle de ting jeg gerne vil strikke/hækle - så det er allerede et ønske for det nye år jeg har - at komme igang med nogle af de mange private projekter jeg har lyst til at føre ud i livet
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg bliver også inspireret til at strikke eller hækle forskellige ting, når jeg ser i damebladene (mest Hendes Verden). I de forskellige grupper, jeg er med i både på face book og på Ravelry (også sommetider her på Rokken) ser jeg søde eller sjove ting, jeg kunne tænke mig at prøve at lave engang. Eller en ide i en strikkebog.

    Det er også sket, at jeg har været i byen og set en poncho, sweater eller et sjal, hvor jeg tænker. Det kunne jeg også godt tænke mig at prøve. Eller jeg ser en, der strikker noget specielt.

    Man kan hurtigt få nogle sjove ideer. Også med strikkeringene.

    Og mine vanter fra fingerspidserne og op er jo inspireret af, at jeg også strikker strømper den vej. Jeg tænkte, at når man kan strikke strømper den vej, så må man også kunne strikke vanter den vej. Jeg prøvede mig frem og fandt ud af, at det kunne lade sig gøre, når jeg strikker tommelfingrene på en anden rundpind og de så venter der, til de skal strikkes på vanterne. Det var ikke noget, jeg havde set nogen gøre. Men en ide, jeg selv fik. Og det går jo fint på den måde. Grundmetoden er jo den samme som til strømperne - bare uden hælen.

    I øvrigt! Tak for sangen med Dizzy Mizz Lizzy. Jeg kan også godt lide Tim Christensen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg bliver inspireret mange steder fra - internettet, bøger, blade, folk jeg ser og dem jeg snakker med om håndarbejde. Det giver også gode ideer at kigge 'lageret' igennem ind imellem Jeg har en kæmpestor Pinterest-konto hvor jeg gemmer noget af det jeg finder.
    Som regel starter jeg med et mønster eller en opskrift men jeg får altid nogle nye ideer undervejs som jeg synes er bedre end dem i opskriften eller på mønstret - det giver mig nogen gange udfordringer
    Somme tider får jeg inspiration i naturen - især til pileflet og akvarelmaleri.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det kender jeg godt, det der med ikke at følge en opskrift slavisk. Man låner lidt fra en "grundopskrift" og så tilsætter man selv noget andet til den. Det har jeg også sommetider gjort.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg bliver også inspireret til at strikke eller hækle forskellige ting, når jeg ser i damebladene (mest Hendes Verden). I de forskellige grupper, jeg er med i både på face book og på Ravelry (også sommetider her på Rokken) ser jeg søde eller sjove ting, jeg kunne tænke mig at prøve at lave engang. Eller en ide i en strikkebog.

    Det er også sket, at jeg har været i byen og set en poncho, sweater eller et sjal, hvor jeg tænker. Det kunne jeg også godt tænke mig at prøve. Eller jeg ser en, der strikker noget specielt.

    Man kan hurtigt få nogle sjove ideer. Også med strikkeringene.

    Og mine vanter fra fingerspidserne og op er jo inspireret af, at jeg også strikker strømper den vej. Jeg tænkte, at når man kan strikke strømper den vej, så må man også kunne strikke vanter den vej. Jeg prøvede mig frem og fandt ud af, at det kunne lade sig gøre, når jeg strikker tommelfingrene på en anden rundpind og de så venter der, til de skal strikkes på vanterne. Det var ikke noget, jeg havde set nogen gøre. Men en ide, jeg selv fik. Og det går jo fint på den måde. Grundmetoden er jo den samme som til strømperne - bare uden hælen.

    I øvrigt! Tak for sangen med Dizzy Mizz Lizzy. Jeg kan også godt lide Tim Christensen.
    Rigtig hyggeligt at høre om Strikkelene - og velbekomme - det er jo om at gribe de øjeblikke der indbyder til hygge herinde på Rokken
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Jeg bliver inspireret mange steder fra - internettet, bøger, blade, folk jeg ser og dem jeg snakker med om håndarbejde. Det giver også gode ideer at kigge 'lageret' igennem ind imellem Jeg har en kæmpestor Pinterest-konto hvor jeg gemmer noget af det jeg finder.
    Som regel starter jeg med et mønster eller en opskrift men jeg får altid nogle nye ideer undervejs som jeg synes er bedre end dem i opskriften eller på mønstret - det giver mig nogen gange udfordringer
    Somme tider får jeg inspiration i naturen - især til pileflet og akvarelmaleri.
    Det lyder rigtig spændende Inge K - jeg glæder mig til at følge med i og blive inspireret af dine ideer hvis du deler herinde med os andre i løbet af 2021
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det gør jeg også, Inge.

    Du må også gerne vise os dine flotte kurve og hvad du ellers fletter i pil.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det gør jeg også, Inge.

    Du må også gerne vise os dine flotte kurve og hvad du ellers fletter i pil.
    og hvordan man i det hele taget kommer igang med sådan et projekt - hvad man har brug for før man starter osv.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •