Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Lace

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    Læs her Lace

    Nu har jeg søgt og søgt og søgt, jeg vil så gerne lære at lave lace selv, ikke købe dem færdige for at smide dem i maskinen og så sy dem.
    Er der nogen der kan anbefale noget læsestof om det eller evt et link til en side jeg ikke har kunne finde, om hvordan man laver lace helt fra bunden. Syntes det kunne være sjovt at prøve selv.
    Hilsen Grethe

  2. #2
    Elsebet Gæst
    Når du kommer ind på http://www.emblibrary.com/ vælges fanen øverst på siden "Free videos"
    Prøv lige dette link - scroll et godt stykke ned på siden.

    Sådan gør jeg:
    Der syes flere gange oveni hinanden, derfor skal du bruge 2 lag solu-vlies (den er vandopløselig) og en kraftig nål i maskinen.
    For at styre de 2 lag, bruger jeg et stykke vådliggerlagen fra JYSK til at ligge imellem rammedelene.
    Du klipper det lidt større end selve rammen - det vil sige du får en "ramme" af vådliggerlagen.

    Det færdige broderi skylles i lunken vand indtil du ikke kan se solu-vlies imellem det syede. Det tager få minutter, modsat når du syr på beklædning og ønsker alt stabilisering fjernet. Læg det broderede på en tallerken/fad/bakke og lad det tørre her.

    God fornøjelse.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej Elsebeth!
    Tusind tak for den fine beskrivelse. Jeg vil prøve.
    Hilsen grethe

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej Elsebeth!
    jeg har lige været inde på den side, men der er ikke nogen faner der hedder free videos, kun free design. Jeg har også kikket på den kolonne i venstre side og schrollet ned, men der er ikke noget. så det kunne jeg ikke desværre
    Hilsen Grethe

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Øhmmm hej igen!
    Jeg har fundet den med free videos. Men de viser kun hvordan det syes ikke hvordan man designer dem eller laver dem om du vil. det jeg er interesseret i er: den tylsagtige syning hvordan i alverden bliver den lavet så den er så lige? jeg har prøvet men mit bliver skævt. De store linier kan jeg godt finde ud af at lave. Ja jeg er nok lidt tungnem.
    Hilsen Grethe

  6. #6
    piafyn Gæst
    Hej Gretchen
    Der er lavet en instruktions cd-rom til PE-design af en hollandsk kvinde Loes van der Heijden
    http://www.artistitch.com/pages/CDBook_V6.html
    Den er på engelsk . Jeg har den til version 5. Der forklares det klart og tydeligt hvordan du laver dem fra bunden. Men er jo godt nok en lidt dyr løsning hvis det ikke er det program du har.
    Mvh Pia

  7. #7
    Elsebet Gæst
    den tylsagtige syning hvordan i alverden bliver den lavet så den er så lige? jeg har prøvet men mit bliver skævt. De store linier kan jeg godt finde ud af at lave. Ja jeg er nok lidt tungnem.

    Nu er det mig der er fattesvag, for jeg kan ikke lige finde ud af hvad du hentyder til med det tyl?

    Kan se de bruger plastic vandopløselig vliseline. Det fåes i forskellige tykkelser, og man kan så nøjes med 1 lag stabilisering. Jeg nøjes blot med at have én slags i huset og bruger i stedet 2 lag af den hvide slags.

    Selv lave broderi til lace. Har aldrig prøvet, men formoder at det ikke er så meget anderledes end at lave sit eget broderi. Blot skal man kunne bedømme hvor der skal være tværgående syninger for at holde det stabilt.

    God fornøjelse.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Tak begge to, ja jeg syntes nu ikke jeg vil ud og købe et program bare for at prøve, for måske er det slet ikke noget for mig! men tak tak.
    Jo altså med tyl mener jeg den måde der er syet ind imellem de snirkler og snørkler, det ligner tyl, eller meget fin syning. Og det var det jeg mente, og jeg ville bare prøve at lave et broderi helt fra 1 sting. Men det bliver nok vanskeligt uden en vejledning hø hø. Sål jeg må nok slå mig til tåls med købelace.
    Hilsen Grethe

  9. #9
    Elsebet Gæst
    Gretchen. Du kunne også tage et stykke tyl eller organza og sy lace på.
    Når stikningen som former omridset af objektet er lavet, klipper du stoffet af langs kanten udvendigt på stikningen. Herefter syr du resten af lace broderiet.
    Metoden kan måske være god hvis en lace model er for spinkel - hermed kan man stive det lidt ekstra af.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej hej!
    Hø hø hø, nu har jeg fundet ud af det, man sætter selvfølgelig gitteret til og trækker tråde efter det. Logik for burhøns!!!!!!! ´Nå men jeg er jo heller ingen burhøne.
    Men tak for aller jeres svar.
    Hilsen Grethe

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •