Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Morstriks færdig arbejde 2020

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er en flot trøje.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    tak for de fine ord.

    har lige lavet en karklud af rester i bomuldsgarn - den er pæne i virkelighede - tro det har noget med lyset/skygger at gøre
    20201216_190957.jpg


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Den karklud er næsten for sød at bruge til karklud.

    Mine ting skifter også tit farve, når jeg fotograferer dem. Så må jeg bagefter forklare farverne for folk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Sikke nogle fine ting du har fået lavet igennem året morstrik - jeg håber som du at det vil give lidt ekstra julehygge og glæde til din datter og svigersøn med et par ekstra julegaver her i corona-tiden
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Flott klut.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Takker for de fine ord - og gaven kom sikkert til Holland - incl. en dåse med mine vanilliekranse som hun også gerne ville have nogle af - de prøvesmagte 1 hver - og resten skal gemmes til juleaften - hvor de får besøg af hendes svigermor - når de holder jul i Holland - holder de det altid hos min datter og svigersøn - så de kan få dansk juleand og risalamande - I Holland har de ikke nogen tradition om hvad man spiser til jul bare noget god mad.


  7. #17
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af morstrik Se meddelelser
    Takker for de fine ord - og gaven kom sikkert til Holland - incl. en dåse med mine vanilliekranse som hun også gerne ville have nogle af - de prøvesmagte 1 hver - og resten skal gemmes til juleaften - hvor de får besøg af hendes svigermor - når de holder jul i Holland - holder de det altid hos min datter og svigersøn - så de kan få dansk juleand og risalamande - I Holland har de ikke nogen tradition om hvad man spiser til jul bare noget god mad.
    Det lyder rigtig lækkert - bliver helt lækkersulten efter vanilliekranse Er det efter egen opskrift du har lavet dem fra? Ihh det må være svært at holde fingrene fra kagedåsen - jeg husker da Marco kom hjem med sin første portion småkager med kanel smag han havde bagt i skolen - de var godt nok svære at holde fingrene fra, så han måtte pakke dem ind så de kunne holde til jul (som julegave til mig)
    Det må være dejligt at de så holder julen med danske traditioner og julemad hos din datter og svigersøn når de er i Holland.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Opskriften er en jeg har fundet på nettet for mange år siden - vi har en tradition i min familie - vi er 3 søskende - og i forbindelse med min mors død for mange år siden og min datter hørte at min lille søster skulle bage småkage med sin daværende svigerinde - syntes hun det var snyd - for hun plejede at bage med mormor - så der efter har vi 3 søskende mødtes og bagt småkager sammen vi har så en dej med hver - og jeg står så for at lave vanilliekransedejen - min storesøster kleinerne - min lillesøster laver nogle med spiraler med chokolade, i starten lavede hun også jødekagedejen - men den har en niece overtaget efter hun har fået børn som så også deltager i vores projekt.


  9. #19
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af morstrik Se meddelelser
    Opskriften er en jeg har fundet på nettet for mange år siden - vi har en tradition i min familie - vi er 3 søskende - og i forbindelse med min mors død for mange år siden og min datter hørte at min lille søster skulle bage småkage med sin daværende svigerinde - syntes hun det var snyd - for hun plejede at bage med mormor - så der efter har vi 3 søskende mødtes og bagt småkager sammen vi har så en dej med hver - og jeg står så for at lave vanilliekransedejen - min storesøster kleinerne - min lillesøster laver nogle med spiraler med chokolade, i starten lavede hun også jødekagedejen - men den har en niece overtaget efter hun har fået børn som så også deltager i vores projekt.
    Hvor er det hyggeligt at høre om morstrik - dejligt du vil dele så vi andre også får del i jeres juletraditioner. Det er bestemt en dejlig måde I mødes på hvert år ved denne dejlige juletid
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af morstrik Se meddelelser
    tak for de fine ord.

    har lige lavet en karklud af rester i bomuldsgarn - den er pæne i virkelighede - tro det har noget med lyset/skygger at gøre
    20201216_190957.jpg
    Det er en karklud til gråvejr - lige til at blive i godt humør af at se på

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •