Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: jubii en tudse

  1. #11
    Ulla P Gæst
    Jeg har ALTID været vild med frøer og store tudser.
    Hvor ER han (?) bare skøn - en dejlig bassemand.

  2. #12
    Parkie Gæst
    Se lige indlæg nr 10

  3. #13
    lul1971 Gæst
    Jeg har også tudser (eller er det frøer?) i haven, men jeg synes ved gud det er nogle klamme små nogen!!
    Det er pga sneglene, og kun derfor, at jeg ser med milde øjne på dem!


  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fedt parkie skønt med tudser.

    Hvis i kan, så tag en op i hånden, og kig rigtig på deres øjne, de er bare så skønne..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Vi har fornøjelsen af adskillige grønbrogede tudser i vores have:
    http://danske-dyr.dk/dyr.php?id=433

    De yngler formentlig i vandhullet henne på marken. Men i øjeblikket kommer de på besøg på terassen, hvor de også bor under fliserne (skulle rette på en skæv flise i kanten forleden og under den sad hele 3 tudser og gemte sig).
    De smutter osse indenfor - for et par uger siden kom der en kravlende ud under sofaen - den var helt lådden af nullermænd

    Da vi boede i Lynge havde vi en frø/tudse i vandhullet i haven - jeg ved ikke lige hvad det var for en fyr, for den var utroligt sky, og sprang i vandet og dykkede helt ned på bunden hver gang vi gik forbi vandhullet.
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  6. #16
    jytte molin Gæst
    smag og behag er jo så forskellig alt efter hvis øjne der ser,

    i mit vesterhav skal der være en tudse det er lidt sjovt at se

    men ved gud jeg syntes ikke de er pæne eller søde, og hundeuld jeg kommer aldrig så tæt på at jeg kan se den i øjnene, tænk hvis den hopper og griber fat i min tud men nyttige er de

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    de er bare super dejlige , når jeg ser nolgle ude på vejen , løfter jeg dem ind i græskanten , eller tager dem med hjem i haven ,når vi er på Langeland på ferie har de grønne frøer , er det ikke løvfald frø de hedder , hvis ikke det var fordi at de er fredet så havde jeg taget nogle af dem med hjem
    hilsen
    Tella

  8. #18
    Parkie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af tella Se meddelelser
    Når jeg ser nolgle ude på vejen , løfter jeg dem ind i græskanten
    Tella
    Det får mig til at tænke på pindsvin, for da vi gik tur ved Lønstrup en sommer, fortalte jeg Rasmus at aftenen forinden havde jeg set et pindsvin gå over vejen netop der hvor vi gik. Så kiggede han op på mig og spurgte så:
    Hvem kom så og kørte det over. - Knægten kendskab til pindsvin var desværre begrænset til en fladkørt pandekage med pigge som lå på asfalten – kørt ned af en bil – men af hvem?

  9. #19
    ingeborg Gæst
    Ja børn er ivrige og dygtige iagttagere. Jeg tror desværre at Rasmus har ret. Hvor er pindsvinene blevet af, det er i hvert fald sjældent at jeg ser et
    Forøvrigt en sjov bemærkning Rasmus kom med, selvom det er tragisk.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •