Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hj?lp til strikkeopskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16

    Hj?lp til strikkeopskrift

    Hej,

    Jeg vil rigtig gerne strikke denne kjole

    https://www.alt.dk/haandarbejde/stri...xl-xxl-og-xxxl

    Men jeg forst?r ikke helt opskriften.

    Hvad betyder det n?r der f.eks st?r at man skal sl? 7 masker op og strikke 124 masker?

    H?ber virkelig at der er nogen der kan hj?lpe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det du beskriver er en del af forklaringen på en hel pind/omgang, hvor du har taget ud 35 gange, så du har 464 masker

    På næste omgang strikker du så: 8 m, sæter 100 m på hvilepind, slår 7 m op, strikker 132 m, sætter 100 m på hvilepind, slår 7 m op og strikker 124 m.

    De masker du skal slå op, vil jeg tro er dem der er under armen.

    Håber det hjalp.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16
    Hej Missemor

    Mange mange tak for hj?lpen. Men n?r man sl?r 7 m op og s? skal strikke 132 m, hvad skal man s? helt pr?cis g?re? T?nker bare at jeg jo kun har 7 m og hvordan man s? strikker 132 m ��

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Du starter med at strikke 8 m, så sætter d 100 m på hvilepind, d.v.s. du høre dem ud på et sidespor - de er indtil videre ikke med i opskriften, så slår du 7 m op, det gør du ved at lave en løkke med garnet på pinden efter de 8 m, så strikker du 132 m, d.v.s. den første af de 132 m, ligger lige efter den sidste af de 100 m du har sat på en hjælpepind. Og det samme til sidst, hvor du igen sætter 100 m af på en hvilepind (der indtil videre ikke er med i opskriften), slår 7 m op i fortsættelse af de 132 m, og så strikker du de sidste 124 m. For forståelsens skyld, er de 8 m i starten og 124 m i slutningen = 132 m, så du deler arbejdet i ryg og forstykke.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16
    Mange tak for hj?lpen. Jeg m? se om jeg kan finde ud af det. Jeg har spurgt flere i min familie, men de forst?r heller ikke opskriften.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Man skal ikke altid forstå en opskrift - men følge den slavisk - mange gange er det mere åbenlyst bagefter, hvad det var der menes. Jeg er stor tilhænger af mange billeder til en opskrift - det gør den meget lettere at forstå, for så kan man sammenligne med det man selv har lavet, og se om det ser rigtigt ud.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16
    Jeg m? se om jeg kan finde ud af det. Mange tak for hj?lpen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser ud som om dit tastatur er på engelsk. Det er synd for dig. Du kan klikke på dansk og få et dansk tastatur. Ellers kan du gå ind i tilbehør og finde "tegnoversigten". Derfra kan du kopiere Æ, Ø og Å. Over i teksten.

    Det er en sød kjole, du er ved at strikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16
    Hej Strikkelene

    Mit tastatur er p? dansk og teksten ser ogs? helt almindelig ud n?r jeg skriver, men n?r jeg s? har sendt det st?r et helt underligt. Ja, jeg er ogs? vild med kjolen, nu h?ber jeg bare jeg kan finde dag at strikke den.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2006
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    34
    Citat Oprindeligt indsendt af Sussebadusse Se meddelelser
    Hej Strikkelene

    Mit tastatur er p? dansk og teksten ser ogs? helt almindelig ud n?r jeg skriver, men n?r jeg s? har sendt det st?r et helt underligt. Ja, jeg er ogs? vild med kjolen, nu h?ber jeg bare jeg kan finde dag at strikke den.
    Hej Sussebadusse
    Nederst til venstre er der en lille boks, tjek lige om der står Dansk eller English.

    mvh
    Ivan
    Med venlig hilsen
    Ivan Svendsen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •