Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Ingen halstørklæder og halsedisser til børn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.379

    Ingen halstørklæder og halsedisser til børn

    Det er en velkendt regel, at vi ikke strikker og udleverer halstørklæder til børn. I mine børnebørns institutioner er det også forbudt at gå med halsedisser! Reglerne er formodentlig landsdækkende. Strik i stedet pixiehuer og elefanthuer, de er ok.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg strikker KUN til voksne. De ville nok også være for store til børn. Det er kun vanter og strømper, jeg strikker til børn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg ved at mange institutioner foretrækker halsedisser og elefanthuer. Det ene er jo en halsedisse med hue på. Men som med alt andet skal man bruge tingene rigtigt - d.v.s. halsedissen skal IND under jakken, og IKKE udenpå.

    Tænker man på kvælingsfaren, er det at have en jakke på, faktisk endnu farligere, også selvom hætten er påsat med trykknapper. Har selv en søn der var ved at blive kvalt, da han var lille og gik i børnehave, da han hang fast i en gren på et klatretræ på børnehavens legeplads.

    Men nu er det jo ikke børnehaver der bliver lavet halsedisser til, men til krisecentre, og det må jo være op til dem hvad de gerne vil have til de børn de har. Det står jo formentlig også i de ansøgninger der kommer ind.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der har været en livlig debat på Face book Varmestuestrik Danmark gruppe.
    Men for at samle det op så forsætter vi med at strikke halse disser og så lader vi det være op til modtager stederne om hvordan de vil håndtere dette.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Tak for klar udmelding

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •