Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Hvad en københavner nøgle kan bruges til

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79

    Hvad en københavner nøgle kan bruges til

    I "Mangles" efterlyste jeg en såkaldt københavnernøgle. Her er, hvad den skal bruges til:

    For 3 år siden blev et vennepar viet. Som en lille særlig ting, fik de nøgler til hinandens hjerter af mig.

    Billede 1 er selve æsken (er lidt ked af, at skriften ikke blev ordentlig), Billede 2 er nøglen med teksten "Til Jeannettes hjerte".

    Jeannette fik så en æske med nøglen til Jerrys hjerte. De er meget glade for de æsker.

    Nu har de fået en datter, og hun skal døbes i midten af september. Hun fik en lidt hård start på livet (42 centimeter og 1874 gram, født en måneds tid for tidligt), så hun får en nøgle i en lyserød hjerteæske, pyntet med div. dåbspynt-småtterier, og på nøgleskiltet er teksten "Nøglen til livet".

    Hjerteæsken er jeg kun lige begyndt at grunde med hvidt, så billeder af den må vente.

    - Salvia
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Sikke da en skøn idé - både med nøgler til bryllup og til barnedåb !!
    Den vil jeg da prøve at huske på, til næste gang jeg bliver inviteret til én af delene !!
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    --

    Nøgle-idéen kan også bruges til konfirmanden (nøglen til voksentilværelsen), fødselsdage og andre mærkedage (nøglen til alderdommen (nok mest humoristisk ;), pensionisttilværelsen, efterlønstilværelsen...) til kæresten (nøglen til mit hjerte), til... Kun fantasien sætter grænser.

    - Salvia

  4. #4
    dr.broadbrain Gæst
    Gamle Københavnernøgler er bare smukke, og må anvendes til noget dekorativt. Din ide er derfor lige mig.

    Selv har jeg en stor gammel nøgle, fra mit barndomshjem, jeg værner om, og som har sin plads på væggen lige under mit anegalleri, men nu ved jeg også, hvad jeg skal brug de mange smukke nøgler, jeg ustandselig, falder over på loppemarkeder og genbrugsforretninger.



    Har du ladet nøglen forgylde med guld?, det kunne man i hvert fald gøre. Det koster selvfølgelig lidt penge, men det er ikke noget enormt beløb. Nøglen kan også belægges med kobber eller sølv, og det kan du få en af dine venner med indsigt i ”Den Galvaniske Reaktion” til at gøre, hvis ikke du selv er så heldig at kende den selv.

    Jeg kunne finde på at bruge nøgler til ”Lykken Og Glæden Land. Eller hvad med nøglen til ”Visdommens Port ” til ny udsprungne studenter.

    Stor tak for dit inspirerende indlæg.Det er en super ide du er kommet med.

    Kærligst
    Dr. Broadbrain

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Nøglen er blot malet med helt almindelig kedelig guldfarvet Hobbylack fra Panduro.

    - Salvia

  6. #6
    dr.broadbrain Gæst
    Det er jo resultatet og tanken der gælder.
    Jeg kunne jo se at nøglen havde et forgyldt udseende, og var rigtig pæn. ;-)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Salvia fik du fotograeret nøglen til livet...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Nøglen til livet er ikke lavet endnu. Den skal først bruges i midten af måneden, og regner med at lave den i løbet af de næste par dage. Skulle lige have overstået tebordet.

    - Salvia

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Nøgleæsken med Nøglen til Livet:

    næ1.jpg næ2.jpg
    tryk på billederne
    - Salvia

  10. #10
    ingeborg Gæst
    Hvor er det en sød gave - og den lille bitte Peter Plysbog

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •