Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Så har vi prøvet det også

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Så har vi prøvet det også

    Så har vi prøvet det også !!!

    Varmestuestrik.dk var ude og skulle aflevere strømper et sted, hvor vi er kommet gennem rigtig mange år, og som hvert år får masser af strømper fra os. De har mange brugere, og vores strømper er meget efterspurgt.
    Men vi blev mødt med et ”Nej tak, vi skal ikke have flere strømper fra Jer, brugerne klager over, de er for kolde”.
    Sådan er varmestuestrik.dk godt nok aldrig før blevet modtaget, så vi udbad os en uddybende forklaring og en snak. Det viste sig så, at lederen der tog imod os, var ny, og dermed ikke kendte til varmestuestrik.dk, og hvad det er for strømper og ting vi udleverer. Det viste sig også, at der var andre der kom og afleverede hjemmestrikkede strømper, som formentlig har været af andet garn, end det de burde være strikket i, når de skal kunne holde hjemløse fødder varme. Efter denne snak, blev vores strømper modtaget med glæde.

    Så jeg tænker, nu der er kommet dejligt mange nye varmestuestrikkere til, vil jeg lige ridse et par få ting op, så man kan kende forskel på varmestuestrik.dk, og andre der strikker til hjemløse m.m.

    1. Varmestuestrik.dk strikker kun strømper af det bedste strømpegarn med høj uldprocent, mininum 75-80%, gerne mere.

    2. Strømpegarn kan fås på depoterne, og det MÅ KUN BRUGES TIL STRØMPER.

    3. ALT hjemmestrik skal indleveres på depoterne, bliver sorteret, talt op og pakket samme sted, og depoterne/tovholderne sørger for levering til dem, der har ansøgt.

    4. INGEN enkeltpersoner udleverer eget strik direkte til brugerne. Det er værestedernes/krisecentrenes m.fl. sikkerhed for, at det de modtager er af en kvalitet, der svarer til formålet.

    5. Varmestuestrik.dk udleverer altid til en leder de steder der får varmestuestrik, så sørger de for at udlevere til de brugere der har behov for det.

    Hvad kan det forskellige garn så bruges til? En rettesnor kan være følgende:
    Strømpegarn med høj uldprocent – KUN strømper
    Strømpegarn med f.eks. 30-50% uld – luffer
    Strømpegarn med lav uldprocent, sammen med en tråd andet garn - huer
    Uldgarn – luffer, huer, halsedisser
    Akryl – lommevenner, dukketøj
    Uldgarn-akryl blandinger – sjaler – halstørklæder - huer
    Bomuld – lommevenner – sommerhatte – bluser

    Og som altid, brug den sunde fornuft – det du strikker/hækler til andre, skal være noget du selv ville gå med, for så bliver brugerne også glade for det

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du har fat i noget Lissi , hvad siger i andre ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2010
    Geografisk sted
    3550 Slangerup
    Indlæg
    1.474
    Jeg er helt enig i det Lissi skriver.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg har kun det med 75 % uld i strømpegarn til strømper. Så jeg bruger det rigtige.
    Godt I fandt ud af, at det var en misforståelse og slet ikke vores strømper, der var forkerte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •