Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Bornholm Depotåben

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Bornholm Depotåben

    Det er op lørdag 27/10-18, vi slår dørene op fra kl. 10 til kl. 12 i depotet på Bornholm, på den nye adresse:

    Pederskervejen 81

    Det er den ene halvdel af boligen foran Sydbornholms Privatskole (tidl. Pedersker Skole). Busnr. 3 og 5 har stoppesteder lige udenfor og der er P-mulighed ved skolen, hvis de ikke selv bruger den.
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    I lørdags havde vi den månedlige åbningsdag på depotet på Bornholm. Det var så også den første depotdag i Pedersker - den 3. adresse for Bornholms depot i 2018. Vi hyggede os med medbragt kaffe og småkager, mens der blev syet sammen, hæftet ender, trevlet op og kigget i opskrifter. Og atter engang er Stenebjerg og jeg benovede over, hvor flittige strikkerne på øen her er!

    Stenebjerg vil den 24. november fra 10 til 12 slå dørene op for den sidste depotdag i år på Bornholm
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Næstkommende depotdag på Bornholm er lørdag, den 23/2-19, kl. 10-12 på adressen Pederskervejen 79, Pedersker, 3720 Aakirkeby.

    Vær varmt klædt på, da en blæser er vor eneste opvarmning. Der vil være lidt at varme ganen og hænderne på på termoen - medbring gerne selv krus, da vi ikke har vand til at vaske op i heller.
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Næstekommende åbningsdag, ovenpå en god, lang sommer, vil være, lørdag den 31/8-19 mellem 10 og 12. Kom indenfor
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Kan nu hygge jer i jeres hus derover.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange tak Haven. Det var hyggeligt at have jer på besøg i maj
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Om et øjeblik lægger jeg billeder ind af det indkomne strik og garn fra dagens depotåbning i de respektive tråde. Men vil lige knytte en (lidt lang) kommentar til her

    Endnu engang må jeg konstatere, at Bornholm mønstrer nogle særdeles flittige, dygtige og hjertevarme strikkere og hæklere! Jeg er - om muligt - endnu mere imponeret og rørt end nogensinde før
    Kvart i åbningstid ankom jeg til depotet og fandt Signe siddende på trappen at vente ved siden af sin cykel, som hun lige havde taget tværs over øen. Seje quinde. Så ind at åbne og slæbe termokander, kager og vindruer ind og FÅ LUKKET VARME UD. Dårligt havde jeg gjort det, før Grete stod med 3 store hæklede tæpper og manglede garn frygteligt. Faktisk havde hun manglet garn i 14 dage. Og inden jeg så mig om, kom de trofaste strikkere pø om pø og læssede færdigt arbejde og lidt garn af. Og jeg var så glad for, at jeg netop fra idag har fået to af de faste strikkere, Lonny og Signe til at hjælpe med udlevering af garn. Og så har vi idag indført, at man har et nummer, som man oplyser ved aflevering. Der blev lavet sjov med, at nu var de bare endnu et nummer. Det er selvfølgelig slet ikke tilfældet! Det er blot hurtigere at slå op i mappen, når man siger sit nummer og så får man en lille seddel med ind i garnafdelingen, som man kan få skrevet på, hvor meget garn, man får med sig hjem, som afleveres til mig, så jeg kan skrive i mappen.

    Jeg ville egentlig gerne knytte kommentarer til al det afleverede, fordi der er noget at sige om det hele. Men så kommer du nok til at sidde og læse i rigtig lang tid Men jeg vil rigtig gerne gøre opmærksom på, at der er tænkt meget over farver og deres sammensætning, som man godt kan suge inspiration af. Der er en spredning i, hvad der bliver fremstillet, som man næsten kun kan drømme om som depotbestyrer. Og der er ALTID en stor tjenstvillighed overfor Varmestuestrik Danmark og hinanden og, når der kommer nye til.

    Lonny havde desuden idag lavet den skønneste buket til at stille på bordet af blomster fra egen have. Og vi fik lov at se et foto af blomsterherligheden i haven, mens strikkepinde og snak gik derudaf sammen med en hurtig kop kaffe, inden folk skulle videre. Og så var jeg så heldig at få lov at få buketten med hjem bagefter <3 Og jeg kan så lige tilføje, at Lonny indtil nu har lavet 51 flot sammensatte sjaler for Varmestuestrik Danmark! De to seneste ligger side om side blandt de sidste billeder. Det ene er iø lavet af noget af det maskingarn, som blev sat sammen af flere tråde og vundet op i foråret. Det er det ene af de store tæpper også. Hvor mange strømper Kirsten efterhånden har strikket, har jeg slet ikke tal på - idag afleverede hun 30 par ovenpå sommeren! Og så er de yndigste dukketøjssæt også blevet afleveret idag - 3 strikkere har været igang med det. Og Judith kom med de flotteste sæt til hoved og hals. Og og og...

    Jeg kunne blive ved Men nu stopper jeg snart. Jeg endte desuden med at samle 4 sækkefuld af overskud af færdigt strik/hæklet, som jeg medbringer til træf i Køge. Måske bliver der en 5. - hvis der er plads i bilen... Det er jo med at få fragtet over, når lejlighed byder sig, så der er noget at lune sig på i vinter i det ganske danske land - tak for det store arbejde på Bornholm <3

    Afl083100.jpg
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Næste åbningsdag på depotet på Bornholm, Pederskervejen 79, 3720 Aakirkeby, er

    Lørdag den 28/9-19, fra kl. 10 til kl. 12.
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det fedt med sådan en beretning om de flittige strikker på Bornholm..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er jeres hjemmeside opdateret :)
    og vi siger velkomme til Signe_1.jpgSigne ogLonni_4.jpg Lonny som medhjælper på Bornholmere depotet
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-09-2019 kl. 13:09
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •