Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 27

Emner: Orkisring

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej,
    Hvis du kan læse engelsk, så prøv at kigge på dette sted:
    http://groups.msn.com/NeedleTattingTwo
    Det er nok det sted på internettet, hvor du kan se mest om, hvordan man orkerer med en nål. Alt det man kan lave med en skytte, det skal man også kunne gøre med sådan en nål og på dette sted er mange illustrerede anvisninger på, hvordan man gør det.
    Orkis lavet med en speciel nål er især populært i USA.
    Susanne

  2. #12
    Ulla P Gæst
    Dantat17
    Jeg er dybt imponeret over din viden inden for orkis.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej Ulla,

    Tak for rosen.
    Jeg har orkeret i mere end 10 år og har derfor tilegnet mig viden undervejs. Alligevel er jeg stadig bedst til den traditionelle orkis bestående af ringe og buer, mens de mere avancerede teknikker falder mig svært.
    En anden ting der har forøget min viden om orkis er, at jeg ikke kendte nogen orkisfolk lokalt og derfor søgte ud i verden via computeren. Og jeg må sige at jeg fandt en masse orkis derude, der ligger nemlig en uhyggelig stor viden om orkis på internettet - og især i den engelsktalende verden.
    Så hvis man kan læse engelsk og måske skrive en lille smule, så kan jeg kun opfordre til at prøve det. Der er så utroligt mange rare orkisfolk på nettet og man kan få svar eller hjælp til næsten alt indenfor orkis - også selvom man ikke er perfekt til engelsk. Mønstre kan man også finde mange af, og dem der er udstyret med et diagram behøver jo ikke megen forklaring.
    For mig kom det til at betyde, at jeg fik den orkis inspiration som jeg behøvede stærkt og samtidig er nogle fantastisk nære venskabsbånd blevet knyttet.
    Susanne

  4. #14
    hanne beate Gæst

    Smiler orkis

    hei!
    Nei, jeg vet ikke hva som er galt, men jeg har selv nettopp fått tak i en flott skyttel til å lage orkis med. (her i Norge heter det "å slå nuppereller"). Den er i okseben, og jeg syns den er mye bedre enn den jeg har hatt før i plast.... Kan formidle kontakt med han som lager dem hvis det er interessant.

  5. #15
    Ulla P Gæst
    Dantat17
    Det er en rigtig god måde at lære på.
    Og det er virkelig varmt med dé kontakter man får på dén måde - sådanne venskaber har jo udspring i en fælles interesse. Dejligt at læse.

    hanne beate, uanset om jeg kan/skal orkere eller ej, så er jeg interesseret.

    Hvad er prisen på oksebenorkisskytterne?

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    30



    Tak for linket Susanne, det er en meget god og spændende side.

    Venlig hilsen
    Anette

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Anette,
    Kommer du til Århus en gang imellem?
    Hvis du gør og vi kan finde et tidspunkt og sted at mødes, så vil jeg gerne vise dig hvordan man orkerer med en skytte.
    Susanne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    ALJ - Jeg sidder her med en bog fra biblioteket, der hedder "Orkis" af Kirstine Nikolajsen og Inge Lise Nikolajsen. Der er nogle rigtig fine illustrationer af, hvordan man laver knuder, ringe og buer. Prøv at låne den på biblioteket. En meget spændende bog.
    Knus Rita

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg stødte lige på dansk orkis forenings hjemmeside. Der holdes messer og arbejdende værksteder forskellige steder i landet den 25.8.07. Ligeledes vil en fra foreningen (formanden?) være at finde på Viborgmessen 31.8., 1. og 2.9. Her er linket http://www.danskorkis.dk/udstillinger.htm
    Knus Rita

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    30
    Susanne> Nej, det gør jeg desværre ikke. Ellers tak for tilbudet. Der kommer vist et kursus her i byen til efteråret. Men er blevet så glad for at bruge nålen og har nu lært både at lave ringe og buer, så jeg tror, at jeg kan klare mig nu.
    Rita> Er det den bog, hvor der er en hat udenpå? Der er vist 3 bøger i serien, jeg ved ikke, hvilken der er bedst? Kan du ellers anbefale andre bøger med orkis?
    Venlig hilsen
    Anette

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •